اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

پرداخت ۱۶۷‌ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال کمیته امداد نهبندان

رئیس کمیته امدادامام خمینی(ره) نهبندان با اشاره به پرداخت وام اشتغال به ۲۳۹ طرح با اعتبار ۱۶۷ میلیارد ریال اضافه کرد: این اعتبار در زمینه مشاغل صنفی و صنعتی، خدماتی، کشاورزی، دامداری و قالیبافی پرداخت شده است.

پرداخت ۱۶۷‌ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال کمیته امداد نهبندان

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، علی قریب، رئیس کمیته امداد خمینی(ره) نهبندان امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: حدود ۲ هزار و ۶۱۹ خانوار با ۶ هزار و ۴۰۰ نفر تحت حمایت کمیته امداد این شهرستان قرار دارند.

وی ادامه داد: از این تعداد یک‌هزار و ۸۰۰ نفر سالمند و یک‌هزار و ۶۰ زن سرپرست خانوار هستند.

رئیس کمیته امدادامام خمینی(ره) نهبندان به جمع‌آوری کمک ۹۲ میلیاردی مردم نیکوکار در این شهرستان اشاره کرد و گفت: این کمک‌های  مردمی در سرفصل‌های صدقات، زکوات، امور فرهنگی، آزادی زندانیان، لوازم ضروری زندگی، نذر و قربانی و .... بوده است.

قریب افزود: اکنون ۱۲ مرکز نیکوکاری در نهبندان به منظور حمایت از افراد فعال بوده که‌ بیش‌از ۵۲ میلیارد ریال کمک برای نیازمندان در این مراکز جمع‌آوری شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه اکرام و ایتام، ۱۷۹ یتیم و ۲۰۸ فرزند محسنین توسط ۲ هزار و ۲۱۲ حامی حمایت می‌شوندافزود:  مجموع کمک‌ها در  این حوزه ۲۶ میلیارد و ۹۷۸ میلیون ریال بوده که به صورت مستقیم توسط حامیان به حساب فرزندان آنان واریز می‌شود. 

رئیس کمیته امدادامام خمینی(ره) نهبندان با اشاره به  پرداخت وام اشتغال به ۲۳۹ طرح با اعتبار ۱۶۷ میلیارد ریال اضافه کرد: این اعتبار در زمینه مشاغل صنفی و صنعتی، خدماتی، کشاورزی، دامداری و  قالیبافی پرداخت شده است.

قریب ادامه داد: این تسهیلات از محل اعتبار صندوق امداد ولایت ۲۴ طرح به مبلغ ۷میلیارد و ۸۸۰ میلیون ریال پرداخت شده است.

وی بیان داشت: آموزش‌های مهارتی برای ۱۲۰ نفر و ۸۲ نفر آموزش کارآفرینی و ۴۰ نفر آموزش پایدارسازی انجام شده است.

رئیس کمیته امداد نهبندان از توزیع ۶۸سری جهیزیه توسط کمیته امداد این شهرستان در بین نوعروسان نیازمند خبر داد و افزود: لوازم ضروری توزیع شده فرش، یخچال،کولر،بخاری،آبگرمکن به تعداد ۴۳۷ دستگاه به ارزش ۱۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال، اهدای ۶۸ سری جهیزیه به مبلغ ۱۸ میلیارد ریال انجام شده است. 

قریب با بیان اینکه برای بیمه‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار به تعداد ۱۷ نفر، مجریان طرح اشتغال ۳۳ نفر و روستائیان و عشایر ۲۶۷ نفر با مبلغ بیش از ۱۰ میلیارد ریال مساعدت شده است، اضافه کرد: در خصوص پرداخت هزینه‌های فرانشیز و کمک به ارتقاء شاخص‌های بهداشتی به ۲ هزار و ۲۲ نفر خدمات ارائه شده است.

وی یادآور شد: درحوزه فرهنگی و آموزش یک‌هزار و ۳۱۷ نفر دانش‌آموز ، ۵۲ دانشجو و طلبه حمایت شده که در خصوص پرداخت هزینه تحصیلی به این افراد مبلغ ۶۸۰ میلیون ریال مساعدت شده است. 

رئیس کمیته امداد نهبندان با اشاره به پرداخت تسهیلات وام دانشجویی به ۱۰ نفر به مبلغ یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال و توزیع لوازم التحریر به ۶۸۵ نفر و تبلت به ۲۳ نفر از دانش آموزان افزود: حمایت از دانش آموزان و دانشجویان نخبه و استعداد برتر، آموزش خانواده ها جهت تعمیق باورهای دینی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی به ۳۲۵ نفر و همچنین برگزاری آموزشهای تدبر قرآنی از سنین دبستان برای ۴۵ دانش‌آموز از دیگر فعالیت های انجام‌ شده می باشد.

قریب به حمایت‌های صورت گرفته از مددجویان در حوزه مسکن اشاره کرد و افزود: پرداخت کمک هزینه اجاره مسکن مددجویان ، تعمیرات، گازکشی و ... با اعتبار ۳۴ میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال ، پرداخت تسهیلات احداث مسکن‌ به ۲۷ واحد  و  ۴۴۵ مورد گازکشی به مبلغ ۳۶ میلیارد و ۹۱۱ میلیون ریال و همچنین معافیت انشعابات آب، برق و گاز ۴۵۷ مورد بوده است.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول