اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

امیرعبداللهیان خطاب به مقامات کاخ سفید: آدرس غلط ندهید!

وزیر امور خارجه گفت: به مقامات کاخ سفید توصیه می‌کنم بازی شکست خورده ایران هراسی را متوقف کنند، خبرسازی در مورد رهبر القاعده و ارتباط دادن آن به ایران خنده آور است. آدرس غلط ندهید!

امیرعبداللهیان خطاب به مقامات کاخ سفید: آدرس غلط ندهید!

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) ۲۷ بهمن ماه در واکنش به ادعای بی اساس «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که مدعی حضور «سیف العدل» سرکرده گروهک تروریستی القاعده در ایران شده در توئیتر نوشت: به مقامات کاخ سفید توصیه می‌کنم بازی شکست خورده ایران هراسی را متوقف کنند، خبرسازی در مورد رهبر القاعده و ارتباط دادن آن به ایران خنده آور است.

وی همچنین افزود: به وجود آورندگان القاعده و داعش، مسؤول و عامل رشد تروریسم در جهان هستند.

وزیر خارجه خطاب به دولتمردان کاخ سفید عنوان کرد: آدرس غلط ندهید!

به گزارش فارس، در پی اظهارات بی پایه و اساس «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا که مدعی حضور سیف العدل سرکرده القاعده در ایران شده است، دفتر نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نیویورک در یک رشته توئیت ضمن رد کردن این ادعای کذب، اعلام کرد: شبکه جهانی القاعده بعد از مرگ اسامه بن لادن برچیده شده و این سازمان دیگر وجود ندارد، ولی ایدئولوژی افراطی آن همچنان وجود دارد و پابرجا است.

در این توئیت همچنین عنوان شده است: داعش جای القاعده را گرفته و شکل جدیدی از تروریسم را ایجاد کرده است.

این نمایندگی همچنین در توئیت دیگری عنوان کرده است: گفتنی است که آدرس به اصطلاح - رهبر (سرکرده) تازه منصوب شده القاعده - نادرست است. این اطلاعات غلط و نادرست می‌تواند به صورت بالقوه مانع از تلاش‌ها در جهت مبارزه با تروریسم شود.

به گزارش فارس، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشستی خبری با تکرار ادعاهای مطرح‌ شده در گزارش سازمان ملل، مدعی شد که شخصی به نام «سیف العدل» که سرکرده جدید سازمان تروریستی القاعده است، در ایران حضور دارد.

وی بدون ارائه هیچ مدرکی، در این‌باره ادعا کرد: «ارزیابی ما با ارزیابی سازمان ملل درباره حضور سیف العدل در ایران، همخوانی دارد. ارائه پناهگاه به القاعده، یکی دیگر از حمایت‌های گسترده ایران از تروریسم و فعالیت‌های ثبات‌زدا در خاورمیانه و فراتر از آن است». 

پرایس همچنین گفت: آمریکا به همکاری با متحدان و شرکای خود برای مقابله با چالش‌های ناشی از ایران از جمله حمایت آن از تروریسم ادامه خواهد داد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول