اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  تحلیل بین الملل

گزارش «هاآرتص» از کمک نظامی جدید تل‌آویو به کی‌یف

روزنامه عبری‌زبان «هاآرتص» در گزارشی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی قصد دارد تا یک سیستم هشدار در برابر تهدیدات هوایی را به اوکراین تحویل دهد.

گزارش «هاآرتص» از کمک نظامی جدید تل‌آویو به کی‌یف

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روز گذشته (پنجشنبه، ۱۶فوریه) رسانه‌های صهیونیست گزارش دادند که تل‌آویو قول داده است تا ظرف نیم سال یک سامانه هشداردهنده در برابر تهدیدات و حملات هوایی را به اوکراین تحویل دهد.

طبق گزارش روزنامه عبری «هاآرتص»، دیدار روز گذشته «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین با «الی کوهن»، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی، یک ساعت طول کشیده و آن‌ها در بخشی از گفت‌وگوها، درباره کمک‌های تل‌آویو به کی‌یف صحبت کرده‌اند.

براساس گزارش این روزنامه عبری‌زبان، کوهن به زلنسکی قول داده است که رژیم صهیونیستی روی توسعه یک سیستم هشدار در برابر تهدیدات و حملات هوایی برای کمک به اوکراین کار کرده و آن را ظرف سه تا شش ماه آینده در اختیار کی‌یف قرار خواهد داد.

کوهن در این دیدار تصریح کرده است: «اسرائیل از استقلال و حاکمیت اوکراین حمایت می‌کند و ما از طرح صلح اوکراین که هفته آینده در سازمان ملل ارائه خواهد شد، حمایت خواهیم کرد». 

بنابر گزارش این رسانه صهیونیست، دو طرف درباره تعمیق همکاری‌های دوجانبه در برابر «تهدید ایران» در عرصه بین‌المللی گفت‌وگو کرده‌ و  از ایران به عنوان «دشمن مشترک» تل‌آویو و کی‌یف یاد کرده‌اند.

دیگر منابع صهیونیستی روز گذشته گزارش دادند کوهن و زلنسکی در آن دیدار که نخستین سفر خارجی وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود، درباره روش‌های همکاری علیه ایران در عرصه بین‌المللی رایزنی کرده بودند.

این در حالی است که اوکراین و کشورهای غربی در ماه‌های گذشته مدعی شده‌اند جمهوری اسلامی ایران پهپادهایی را با هدف استفاده در جنگ اوکراین به روسیه ارسال کرده است. روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» در این باره نوشت: الی کوهن خطاب به زلنسکی گفته است که «چهره شرور ایران در اوکراین رو شده است».

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران هم با بیان اینکه جمهوری اسلامی بارها به اتهامات بی‌اساس مقامات اوکراینی در موضوع ادعایی پهپادها پاسخ داده همواره تأکید کرده که تهران هیچ‌گونه تجهیزات نظامی برای هیچ طرفی به منظور استفاده در جنگ اوکراین صادر نکرده است.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول