اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

خبر خوب| اجرای طرح«قرار دوازدهم»در کمک به نیازمندان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از اجرای طرح «قرار دوازدهم» با اهدای بسته‌های معیشتی به خانواده‌های کم درآمد خبر داد.

خبر خوب| اجرای طرح«قرار دوازدهم»در کمک به نیازمندان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام مختار کرمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان ظهر امروز در طرح میز خدمت زنجان اظهار کرد: اجرای طرح(قرار دوازدهم) با اهدای بسته‌های معیشتی به خانواده‌های کم درآمد اجرایی می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: این طرح در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص کشور با هدف اجرای نیت واقفین خیراندیش از محل مساعدت خیرین و درآمد موقوفات با نیت مرتبط با مساعدت به نیازمندان در  روزهای دوازدهم هر ماه انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح سراسری«قرار دوازدهم» از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه به صورت متمرکز در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص کشور  اجرا می‌شود، گفت: با هدف اجرای نیت واقفین خیراندیش از محل مساعدت خیرین و درآمد موقوفات با نیت مرتبط با مساعدت به نیازمندان در روزهای دوازدهم هر ماه اجرا می‌شود.

کرمی گفت: طی سال‌جاری بیش از 2 هزار بسته گوشت و 7 هزار بسته معیشتی توسط بقاع و امامزادگان شاخص و ادارات اوقاف شهرستان‌های استان زنجان از محل کمک‌های خیرین و درآمدهای موقوفات در بین اقشار کم درآمد و مردم توزیع شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه طرح قرار دوازدهم، طرحی است به نام و یاد امام دوازدهم که در دوازدهم هر ماه نتیجه تلاش مهدی یاوران را به ثمر نشانده و به محرومان و افراد کم‌برخوردار خدماتی ارائه می‌کند، افزود: این طرح بر آن است تا از سویی یاد و نام امام زمان (عج) را در جامعه منتشر کند و از سوی دیگر فرهنگ انفاق و خدمت به نیابت و یاد و نام امام دوازدهم (عج)  را ترویج و زمینه حضور همگانی را در این خدمت مقدس فراهم کند.

وی اضافه کرد: این طرح که با محوریت تهیه و توزیع سبدهای معیشتی اجرایی شده است بر آن است تا به‌ مرور زمان، به‌ تناسب نیاز منطقه پیرامونی بقاع متبرکه خدمات گسترده‌ای را جهت محرومیت‌زدایی از این مناطق ایفا کند.

کرمی ادامه داد: یکی از اهداف اجرای این طرح علاوه بر رفع مشکلات نیازمندان، ایجاد زمینه مشارکت همگانی و ترویج فرهنگ انفاق، نوعدوستی و مواسات میان مومنین و خیراندیشان برای مساعدت نیازمندان به نیابت از امام عصر (عج) است.

پایان پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول