اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

پامپئو: آمریکا باید از همه سیاست‌های اسرائیل حمایت کند

وزیر امور خارجه سابق آمریکا در مصاحبه‌ای تاکید کرد که این به نفع آمریکاست که از اسرائیل در هر سیاستی که دارد حمایت کند.

پامپئو: آمریکا باید از همه سیاست‌های اسرائیل حمایت کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مایک پامپئو» وزیر خارجه سابق آمریکا در مصاحبه‌ای گفت که این به نفع آمریکاست که از اسرائیل در هر سیاستی که دارد، حمایت کند.

وی که این سخنان را در جریان یک مصاحبه مطرح می‌کرد، افزود: «چه چیزی در راستای بهترین منافع آمریکا قرار دارد؟ اینکه بنشینیم و دست روی دست بگذاریم تا ابومازن که تروریست شناخته‌ شده‌ای است و آدم‌های زیادی از جمله آمریکایی‌ها را کشته روی نقشه مرز بکشد؟ این کار را وزارت خارجه آمریکا انجام خواهد داد.»

 پامپئو در ادامه این مصاحبه در باره مذاکرات سازش میان رژیم صهیونیستی و فلسطینیان گفت: «من از نتیجه‌ای حمایت می‌کنم که امنیت اسرائیل را تضمین کرده و زندگی را برای همه در منطقه بهتر کند».

این سخنان پامپئو در حالی مطرح می‌شود که وزیران خارجه فرانسه، آلمان، ایتالیا، انگلیس و آمریکا چند روز پیش در بیانیه‌ای از طرح رژیم صهیونیستی برای پیشبرد ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی ابراز نگرانی کردند.

پایگاه آکسیوس روز دوشنبه گزارش داده بود کابینه امنیتی اسرائیل تصمیم گرفته ۹ پایگاه غیرقانونی در کرانه باختری اشغالی را قانونی اعلام کرده و آنها را به واحدهای مسکونی جدید تبدیل کند. 

آکسیوس نوشته این اقدام علی‌رغم مخالفت‌های دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا انجام گرفت و انتظار می‌رود به ایجاد تنش در روابط تل‌-آویو واشنگتن منجر شود. 

دولت بایدن پیش از این گفته با هر گونه اقدام یکجانبه از جمله شهرک‌سازی و یا درگیری که چشم‌انداز راهکار دو دولتی را به خطر بیندازد مخالف است. 

صدها هزار اسرائیلی در شهرک‌هایی یهودی‌نشین که رژیم صهیونیستی بعد از جنگ ۱۹۶۷ و اشغال سرزمین‌های فلسطینی در کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس ساخته است سکونت دارند.

 سازمان ملل و بیشتر کشورهای جهان شهرک‌های رژیم صهیونیستی را غیرقانونی می‌دانند زیرا این رژیم در جنگ سال ۱۹۶۷ میلادی این سرزمین‌ها را اشغال کرده و بر مبنای کنوانسیون ژنو هر گونه ساخت و ساز از سوی اشغال‌گر در سرزمین‌های اشغالی ممنوع است.

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول