اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

گزارشی به بهانه پایان لیگ برتر فوتسال/ از رکوردزنی قهرمان تا شعاری که انگیزه‌ها را بالا برد

بیست و چهارمین دوره لیگ برتر فوتسال در حالی با قهرمانی مس به پایان رسید که این لیگ حواشی زیادی را به همراه داشت.

گزارشی به بهانه پایان لیگ برتر فوتسال/ از رکوردزنی قهرمان تا شعاری که انگیزه‌ها را بالا برد

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، بیست و چهارمین دوره لیگ برتر فوتسال در سال 1402-1401 پس از فراز و نشیب‌های زیاد به پایان رسید.

این رقابت‌ها حواشی متعددی داشت، از رفتن آرش جابری از سازمان لیگ و آمدن کامیانی به عنوان دبیر سازمان لیگ و اعتراضات و درگیری‌های بازیکنان و کادر فنی تیم‌ها با یکدیگر و داوران تا نبود سالن‌های استاندارد و...در نهایت هم این مسابقات با قهرمانی مس سونگون  و آقای گلی مهدی جاوید بازیکن سابق تیم ملی و مس به پایان رسید.

نگاهی اجمالی به حواشی و اتفاقات این دوره از مسابقات می اندازیم.

لیگ برتر 1402-1401 در 22 خرداد و در باشگاه فولاد زرندایرانیان در  شهر کرمان برگزار و  14 تیم‌ حاضر گهرزمین سیرجان ،کراپ الوند،رکن آذین مشهد، سفیرگفتمان تهران، آناصنعت قم، فولادزرند ایرانیان،گیتی پسند اصفهان، فرش آرای مشهد، مس سونگون ورزقان،مقاومت البرز، زندی بتن کلاردشت، صنایع پشتیبان هرمزگان ،سن ایچ ساوه و قند کاترین آمل حریفان خود را شناختند.

عدم حضور تماشاگران در سالن‌ها مورد اعتراض مربیان باشگاه‌ها بود

لیگ امسال هم مثل چند سال  گذشته به دلیل کرونا  بدون تماشاگر برگزار شد. این موضوع مورد اعتراض باشگاه‌ها و مربیان تیم‌ها قرار گرفت که چرا سرمایه‌های اصلی فوتسال که هواداران پرشور باشگاه‌ها هستند نمی‌توانند در سالن مسابقات برای تشویق و حمایت تیم‌‌های خود حضور داشته باشند. البته در بازی آخر مس و سن ایچ ساوه هوادران پرشور آذربایجان در جشن قهرمانی تیم خود  حضور داشتند و سنگ تمام گذاشتند و با تمام وجود دو نماینده خود در لیگ برتر فوتسال و فوتبال مس و تراکتورسازی را تشویق کردند.

مس در لیگ بیست چهارم آمار جالبی از خود به جای گذاشت

شاگردان تقی پور در حالی روز پنج شنبه جام قهرمانی را در تبریز بالای سربردند که آمار جالبی از خود در لیگ به جا گذاشتند. آن ها با زدن 119 گل زده، بدون مساوی و تنها  با 3 شکست و 69 امتیاز توانستند قهرمان لیگ بیست و چهارم شوند و گیتی پسند اصفهان با 102 گل زده و با 60 امتیاز و کراپ الوند با 71 گل زده و با 57 امتیاز در رده دوم و سوم جدول قرار گرفتند.

دو تیم رکن آذین مشهد و مقاومت البرز به رده پایین تر و لیگ دسته اول سقوط کردند.

شعار جوانگرایی شمسایی در تیم ملی انگیزه جوانان را بالا برد

ناگفته نماند که لیگ امسال نسبت به سال‌‌‌های گذشته تفاوت‌هایی از نظر جوانگرایی در تیم‌‌‌‌ها  ایجاد کرده بود. وحید شمسایی سرمربی تیم ملی فوتسال هم که از ابتدای حضورش در تیم ملی به دنبال جوانگرایی در این تیم بوده با دعوت از چند بازیکن جوان به تیم ملی و با برگزاری چندین اردو انگیزه زیادی برای باشگاه‌ها و جوان‌ها به وجود آورد. تا جایی که تیم‌ها به بازیکنان جوان خود برای دیده شدن فرصتی می‌دادند نا خودی نشان دهند و این موضوع باعث امیدواری و انگیزه زیادی بین بازیکنان جوان شد و آنها از هیچ کوشش و تلاشی دریغ نمی‌کردند تا خودی به کادر فنی تیم ملی نشان دهند.

 مس پرافتخارترین تیم لیگ برتر با 5 عنوان قهرمانی

مس سونگون ورزقان در حالی توانست قهرمان بیست چهارمین دوره  رقابت‌های لیگ برتر شود که از همان ابتدای شروع لیگ عزم خود را جزم کرده بود تا قهرمان شوند. این تیم که سال گذشته بعد از سه دوره  پیاپی قهرمانی در لیگ نتوانسته بود قهرمانی خود را برای چهارمین بار متوالی تکرار کند با تغییر در کادر فنی و برکناری حمید بی‌غم سکان هدایت خود را به مربی سابق خود اسماعیل تقی پور داد. البته در راس مدیریتی این باشگاه  هم تغییراتی به وجود آمد کافی مدیرعامل این باشگاه که سابقه خوبی در امر مدیریتی خود در این سال‌ها داشت به یکباره جای خود را به رسول خطیبی ملی پوش سابق تیم ملی فوتبال و بازیکنان سابق تراکتورسازی داد.

البته این تغییرات همچنان ادامه داشت تا جایی که بعد از چند هفته مهدی فخیم کاپیتان باسابقه مس با اختلافاتی که با تقی پور سرمربی مس داشت از این تیم جدا و به گیتی پسند رقیب سنتی مس پیوست. نماینده آذربایجان شرقی با توجه به همه تغییراتی که برایش پیش آمده بود پای در عرصه رقابت‌های لیگ برتر گذاشت و توانست از طرفی آمار خوبی در لیگ به جا بگذارند و قهرمان لیگ بیست چهارم شوند و با 5 عنوان قهرمانی پر افتخارترین تیم لیگ برتر شوند.

گیتی پسند اصفهان نایب قهرمانی که کم آورد

گیتی پسند اصفهان  سال گذشته بعد از 3 سال توانست با محمد کشاورز کاپیتان سابق خود و تیم ملی که سکان هدایت این تیم را بر عهده گرفته بود قهرمان بیست سومین دوره لیگ برتر شوند.

نماینده اصفهان در فصل جدید با توجه به قهرمانی لیگ در سال گذشته برای سال دوم با مربی خود کشاورز و با جذب بازیکنان ملی پوش پای در عرصه رقابت‌‌‌‌های  بیست چهارمین دوره لیگ برتر گذاشتند. آنها در حالی بازی افتتاحیه لیگ امسال را برابر تیم سفیر گفتمان تهران برگزار کردند که توانستند در یک بازی پرگل 9 بر صفر به پیروزی برسند و با این پیروزی از همان شروع لیگ برای سایر رقبای خود خط و نشان بکشند. اما آنها با توجه به هفته‌‌ها صدرنشینی در لیگ نتوانستند از عنوان قهرمانی خود دفاع کنند و در نهایت با 60 امتیاز نایب قهرمان لیگ بیست چهارم شدند.

کراپ الوند قزوین؛ تیمی که دچار اختلاف شد

کراپ الوند قزوین که سال گذشته با جذب بازیکنان نامدار ملی پوش در لیگ به دنبال قهرمانی بودند سکان هدایت خود را در نیم فصل دوم به محمود خوراکچی سپردند و توانستند در رده سوم لیگ قرار بگیرند. با توجه به نتایج خوب خوراکچی نماینده قزوین مجددا با این مربی قرارداد خود را نهایی و  وارد لیگ  امسال شدند و نتایج قابل قبولی هم بدست آوردند تا همه کراپ را بعنوان یک مدعی  قهرمانی ببینند اما در ادامه راه  با اختلافاتی که با مدیریت باشگاه برای خوراکچی پیش آمد وی برکنار و رضا لک جایگرین این مربی شد و در نهایت و در پایان این تیم نتوانست عنوانی بهتر از  عنوان سومی سال گذشته در لیگ  بدست آورد.

مقاومت البرز و رکن آذین خاورمیانه سقوط به لیگ یک

مقاومت البرز یکی از تیم های با سابقه و با ریشه لیگ برتر که همیشه خود را بعنوان یک مدعی نشان می‌داد امسال نتوانست انتظارات هوادران خود را بر آورده کند و با بازی‌‌های ضعیفی که در طول لیگ از خود نشان داد متاسفانه با 18 امتیاز در رده سیزدهم جدول قرار گرفت به لیگ دسته اول سقوط کرد.

چیپس کامل مشهد که سال گذشته با 22 امتیاز در رتبه یازدهم جدول قرار داشت به دلیل مشکلات اقتصادی امتیاز خود را واگذار و نام خود را به رکن آذین خاورمیانه مشهد تغییر داد اما متاسفانه مشکلات اقتصادی این باشگاه آنقدر زیاد بود که آنها از همان ابتدای شروع لیگ عملکرد ضعیفی داشتند و به یک زنگ تفریح برای تیم‌های حاضر در لیگ تبدیل شده بودند و در نهایت در پایان لیگ بیست چهارم با  11 امتیاز در رده چهاردهم جدول قرار گرفتند و به لیگ دسته اول سقوط کردند.

در پایان  آمار بیست چهارمین دوره لیگ برتر فوتسال 1402-1401 به شرح زیر است:

*تیم‌‌های مس سونگون قهرمان ،گیتی پسند نایب قهرمان و کراپ در رده سوم

 * دو تیم مقاومت البرز و رکن آذین به لیگ دسته اول سقوط کردند.

*آقای گل مسابقات: مهدی جاوید(مس سونگون ) با ۳۷ گل

*بیشترین پیروزی: مس سونگون ورزقان ۲۳ پیروزی

*کمترین پیروزی: رکن آذین مشهد ۳ پیروزی

*بیشترین تساوی: زندی بتن کلاردشت، فرش آرا مشهد و مقاومت البرز هر کدام با 6 تساوی

*کمترین تساوی: مس سونگون ورزقان بدون تساوی

*بیشترین شکست: رکن آذین مشهد ۲۱ شکست

*کمترین شکست: مس سونگون ورزقان ۳ شکست

*بیشترین گل زده: مس سونگون ۱۱۹ گل

*کمترین گل زده: آناصنعت قم و رکن آذین مشهد ۵۲ گل

بیشترین گل خورده: رکن آذین مشهد ۱۰۱ گل

کمترین گل خورده: کراپ الوند ۴۷ گل

*بیشترین تفاضل گل: مس سونگون  ۶۱+

*کمترین تفاضل گل: رکن آذین مشهد۴۹-

*بیشترین امتیاز: مس سونگون  ۶۹ امتیاز

*کمترین امتیاز: رکن آذین مشهد ۱۱ امتیاز

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول