اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تاکید میرضیایف بر لزوم ترویج آموزش‌های دینی و مبارزه با خشونت

رئیس جمهور ازبکستان در دیدار با شخصیت های دینی استان «بخارا» بر لزوم ترویج آموزش‌های دینی و مبارزه با خشونت تاکید کرد.

تاکید میرضیایف بر لزوم ترویج آموزش‌های دینی و مبارزه با خشونت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان در دیدار با شخصیت‌های دینی استان «بخارا» بر لزوم توسعه آموزش دینی و مبارزه با خشونت از طریق افزایش آگاهی تاکید کرد.

میرضیایف پس از ورود به استان «بخارا» از مقبره بهاءالدین نقشبند بازدید کرد. آیاتی از قرآن کریم تلاوت شد و برای درگذشتگان، آرامش و برای آبادانی کشور دعای خیر کردند.

رئیس جمهور ازبکستان گفت: ما به همه مناطق سفر می‌کنیم، به توسعه در حوزه‌های مختلف انگیزه می‌دهیم، سعی می‌کنیم مشکلات را حل و فصل و مردم را خوشحال کنیم. امروز به «بخارا» آمدیم تا اهداف جدیدی را برای افزایش رفاه مردم تعیین کنیم. خداوند ما را در تمام تلاش‌ها یاری فرماید.

میرضیایف افزود: در سال‌های اخیر در زمینه دینی نیز مانند همه حوزه‌ها فضای شفافیت و آزادی ایجاد شده است، مراکز علمی متعددی را سازماندهی کردیم. اما این چه فایده‌ای برای مردم ما دارد؟ مهم این است که مردم باید از این پتانسیل آگاه باشد. با خشونت باید از طریق روشنگری و با تکیه بر میراث بزرگانمان مانند «بخاری»، «ماتریدی»، «مرغینانی» مبارزه کرد و برای این امر باید آموزش دینی را با عمل همراه کنیم و مراکز علمی خود را در جهان پیشتاز کنیم.

رئیس جمهور ازبکستان در چارچوب سفر به استان «بخارا» همچنین با روسای شوراهای این استان دیدار و تاکید کرد که شوراها باید به مردم کمک کنند.

میرضیایف همچنین با روسای بنگاه‌های تولیدی و تجاری این استان دیدار و تاکید کرد که باید به مردم کمک کنند.

هم اکنون در استان «بخارا» 11 واحد بنگاه پنبه - نساجی فعالیت می‌کند. در سال 2022 میلادی توسط آنان تقریبا در 99 هزار هکتار زمین بیش از 358 هزار تن پنبه تولید شده است. 36 پروژه به ارزش 207 میلیون و 856 هزار دلار اجرا شده و 3600 شغل ایجاد شده است. همچنین به ارزش حدود 77 میلیون دلار فرآورده صادر شده است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: هدف نهایی همه اصلاحات ما افزایش درآمد مردم است. اگر فقر را از بین ببریم و قدرت خرید مردم را افزایش دهیم، کارآفرینان نیز رونق خواهند گرفت. «بخارا» 5 سال پیش چگونه بود و اکنون چگونه است؟ اگر با همین سرعت پیش برود، 5 سال دیگر نتایج هم بهتر خواهد بود. زیرا ما مردم بسیار خوب و کاردوست داریم.

رئیس جمهور ازبکستان همچنین دستور بهره برداری بیشتر از انرژی نو، به کارگیری فناوری‌های صرفه جویی آب، تصمیمات نوآوری در فعالیت بنگاه‌ها را داد.

میرضیایف در استان «بخارا» همچنین از نیروگاه برق حرارتی که توسط شرکت Aksa Enerji Bukhara  به بهره برداری رسیده بازدید کرد.

 Aksa Enerji Bukhara در سال گذشته میلادی یک نیروگاه برق حرارتی را راه اندازی کرد. این نیروگاه با سرمایه گذاری مستقیم 150 میلیون دلاری ساخته شده است. تجهیزات و دستگاه‌ها از ترکیه وارد شده است و 150 نفر اینجا کار می‌کنند.

ظرفیت این نیروگاه 270 مگاوات است که امکان تولید تا 2 میلیارد و 200 میلیون کیلووات ساعت برق را که 60 درصد مصرف منطقه را پوشش می‌دهد، فراهم می‌کند.

در 5 سال گذشته در «بخارا» 2 میلیارد و 730 میلیون و 315 هزار دلار سرمایه گذاری جذب شده است، بیش از 3000 شرکت راه اندازی شده است. تولیدات 4.3 برابر افزایش یافته است. این شاخص در سال 2022 میلادی به 2 میلیارد و 378 میلیون دلار رسید. صادرات صنعتی به 200 میلیون دلار رسید.

برنامه ریزی شده در سال جاری میلادی 703 شرکت به ارزش 880 میلیون دلار در «بخارا» راه اندازی شود و 15 هزار شغل ایجاد شود. همچنین برای این طرح‌ها معادل 220 میلیون دلار وام و 8 میلیون و 807 هزار دلار برای ایجاد زیرساخت‌ها اختصاص داده خواهد شد.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول