اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نمایندگان کنگره خواستار ارسال جنگنده «اف-16» به اوکراین شدند

پنج نماینده جمهوری‌خواه و دموکرات کنگره با ارسال نامه‌ای از رئیس‌جمهور ایالات متحده درخواست کردند تا برای نبرد با روسیه به اوکراین جنگنده «اف-16» ارسال کند.

نمایندگان کنگره خواستار ارسال جنگنده «اف-16» به اوکراین شدند

به گزارش گروه بین‌‌الملل خبرگزاری فارس، گروهی از پنج نماینده جمهوری‌خواه و دموکرات کنگره آمریکا در نامه‌ای از «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا درخواست کردند تا جنگنده‌های «اف-16» را برای نبرد با روسیه به اوکراین ارسال کند.

شبکه آمریکایی «سی ان ان» در این خصوص نوشت، تلاش پنج نماینده کنگره برای ترغیب بایدن به ارسال جنگنده‌های آمریکایی به اوکراین برای مقابله با روسیه احتمالاً‌ هیچ تغییری یا تأثیری بر تصمیمات دولت در خصوص تجهیزاتی که به کی‌یف ارسال می‌کند، نخواهد داشت اما این نامه در آستانه سالگرد آغاز عملیات نظامی روسیه به اوکراین و آغاز سفر بایدن به لهستان نوشته شده است.

نامه مذکور به امضای «جرد گلدن» نماینده دموکرات ایالت «مین»، «تونی گونزالس» نماینده جمهوری‌خواه ایالت تگزاس، «جیسون کرو» نماینده دموکرات ایالت «کلرادو»، «کریسی هولاهان» نماینده دموکرات ایالت «پنسیلوانیا» و «مایک گالگر» نماینده جمهوری‌خواه ایالت «ویسکانسین» درآمده است.

پنج نماینده دموکرات و جمهوری‌خواه کنگره در این نامه با تأکید بر لزوم تداوم حمایت‌های واشنگتن از اوکراین در مقابل روسیه تصریح کردند: «در راستای روحیه رهبری و حمایت، ما احتراماً این نامه را می‌نویسیم تا از دولت شما درخواست کنیم که تا هرچه سریع‌تر تجهیزات مورد درخواست کی‌یف همچون هواپیمای جنگی فالکن اف‌-16 یا هواپیمای مشابه نسل چهارم با قابلیت افزایش برتری هوایی را در اختیار اوکراین قرار دهید».

این نمایندگان کنگره در ادامه افزودند: «عرضه چنین هواپیمایی برای کمک به اوکراین برای محافظت از حریم هوایی‌اش به ویژه با توجه به تجدید حملات روسیه و با در نظرگرفتن احتمالی افزایش عملیات رزمی گسترده ضروری است».

در ماههای اخیر، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، درخواست‌های خود از متحدان غربی برای عرضه صدها تانک میدان اصلی نبرد و جنگنده برای نبرد با روسیه را تشدید بخشیده است و هفته گذشته نیز در جریان سفر به لندن نیز این درخواست‌ها را تکرار کرد.

این نامه در حالی نوشته شده است که زلنسکی ماه گذشته از بایدن درخواست کرد که جنگنده اف-16 در اختیار اوکراین قرار دهد و بایدن نیز به درخواست وی پاسخ منفی داد و پس از آن گفت که گفت‌وگو با کی‌یف درباره عرضه تسلیحات در جریان است.

از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه سال گذشته، کشورهای غربی با تشدید فشار تحریم‌ها علیه مسکو و عرضه انواع تسلیحات به اوکراین به آتش‌ ناآرامی‌ها در این کشور دامن زده‌اند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول