اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سوناک: نباید به روسیه اجازه داد که در جنگ اوکراین پیروز شود

نخست‌وزیر انگلیس با بیان اینکه نباید به روسیه اجازه پیروزی در جنگ اوکراین داده شود، گفت زیرساخت امنیتی که قبل از جنگ اوکراین در اروپا وجود داشت، ناکارامد بود.

سوناک: نباید به روسیه اجازه داد که در جنگ اوکراین پیروز شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس، بعدازظهر امروز (شنبه)، در کنفرانس امنیتی مونیخ به سخنرانی پرداخت.

بنابر گزارش شبکه «الجزیره»، نخست‌وزیر انگلیس گفت: «ما از اوکراین برای دفاع از خودش حمایت می‌کنیم. تسلیحاتی که ما ارسال می‌کنیم، روسیه را بازخواهد داشت.»

ریشی سوناک اضافه کرد: «نباید به روسیه اجازه دهیم که در جنگ اوکراین پیروز شود. ساختار امنیتی که قبل از جنگ اوکراین در اروپا بود، ناکارامد بود. سه برابر تسلیحاتی که پیشتر به اوکراین دادیم، خواهیم داد و از همه می‌خواهیم همانند ما عمل کنند.»

سوناک همچنین گفت: «اگر بتوانیم با تسلیحاتمان حمله روسیه را سد کنیم، پس پر ماندن انبارهای تسلیحاتی ما فایده‌ای ندارد. ما در حال حاضر خلبان‌های اوکراینی را برای پرواز با جنگنده‌ها با استانداردهای ناتو آموزش می‌دهیم تا سطح آن‌ها را در بلندمدت بالا ببریم.»

وی در ادامه بیان کرد: «ما باید روسیه را در جامعه بین‌الملل به انزوا بکشانیم. به کشورهایی که قادر هستند فورا جنگنده به اوکراین ارسال کنند، کمک خواهیم کرد.»

شبکه «اسکای نیوز» نیز به نقل از نخست‌زیر انگلیس نوشت: «ما باید حمایت نظامی خود از اوکراین را افزایش دهیم. عدالت در اوکراین باید از طریق دیوان بین‌المللی کیفری برقرار شود. روسیه نیز باید تمام هزینه‌های بازسازی اوکراین را بپردازد.»

این اظهارات در حالی بیان شده است که «کاملا هریس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا نیز لحظاتی پیش در کنفرانس امنیتی مونیخ بر حمایت همه‌جانبه واشنگتن از کی‌یف تأکید کرد.

معاون رئیس‌جمهور آمریکا گفت که اگر روسیه در جنگ اوکراین پیروز شود، این پیروزی دیگر کشورها را نیز به انجام اقدامات مشابه تشویق خواهد کرد (جزئیات بیشتر).

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول