اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقداماتی که باید برای سلامت قلبتان در دوران پسا کرونا انجام دهید

متخصصان می‌گویند کووید خطر ابتلا به عوارض قلبی را بلافاصله و در آینده افزایش می‌دهد و باید برای مقابله با عوارض قلبی آن آگاه بود و اقداماتی را انجام داد.

اقداماتی که باید برای سلامت قلبتان در دوران پسا کرونا انجام دهید

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از فورچون، بر اساس مطالعه ای که توسط محققان کتابخانه ملی پزشکی آمریکا منتشر شده حتی ابتلا به کووید خفیف نیز می‌تواند منجر به افزایش خطر مشکلات قلبی مانند نارسایی قلبی و سکته برای حداقل یک سال شود. محققان مرکز پزشکی سیدرز-ساینای در پاییز گذشته اعلام کردند که مرگ و میر ناشی از حملات قلبی در طول موج های همه گیری افزایش یافت؛ به ویژه در سنین 25 تا 44 سال که معمولاً جمعیتی کم خطر هستند. داده های در حال ظهور همچنان از این یافته ها و یافته های مشابه پشتیبانی می کنند.

اندرو مارکس، متخصص قلب و پروفسور بیوفیزیک در دانشگاه کلمبیا، طی تلاشی برای تعیین اینکه چرا و چگونه کووید می‌تواند بر قلب تأثیر بگذارد، بافت قلب افرادی را که بر اثر کووید جان خود را از دست داده بودند، مورد مطالعه قرار دادند.

از جمله یافته‌ هایی که آنها که روز دوشنبه 1 اسفند در شصت و هفتمین نشست سالانه انجمن بیوفیزیک در سن دیگو ارائه می شود موارد زیر خواهد بود:

  • بافت قلب انسان افزایش سطح استرس اکسیداتیو و التهاب و تغییرات در سطح کلسیم را به دلیل آسیب به سیستم تنظیم کننده آن در قلب نشان می دهد. به گفته محققان، چنین تغییراتی می تواند منجر به آریتمی یا نارسایی قلبی شود.
  • درد قفسه سینه و تاکی کاردی یا ضربان غیرعادی سریع قلب، در درازمدت در بین بازماندگان کووید شایع است.
  • بافت قلب موش افزایش درصد فیبروز و اتساع فیبرها را نشان می دهد؛ یک سیگنال رایج از کاردیومیوپاتی اولیه، که پمپاژ خون را برای قلب دشوارتر کرده و می تواند منجر به نارسایی قلبی شود.
  • مرگ سلول های قلب و لخته شدن خون در قلب موش هایی که به کووید-19آلوده شده بودند نیز مشاهده شد.

مارکس گفت: «پزشکان باید از تغییرات قلبی مرتبط با عفونت‌های کووید آگاه و به دنبال آن باشند. او امیدوار است که تحقیقاتش منجر به افزایش آگاهی در میان ارائه دهندگان پزشکی در مورد پیامدهای قلبی مخفی ویروس شود و در نهایت، برای کسانی که قلبشان توسط عامل بیماری زا آسیب دیده به درمان بیانجامد.

چگونه سلامت قلب را حفظ کنیم

همزمان با بودن کووید به عنوان بیماری همیشگی در میان انسان ها یک فرد معمولی برای محافظت از قلب خود باید اقداماتی را انجام دهد. میشل آلبرت رئیس انجمن قلب آمریکا، به فورچون اعلام کرد که حفظ سلامت قلب در دوران پیش از کووید تا حد زیادی با در طول کووید یکسان به نظر می‌رسد.

وی گفت: «حفظ سلامت قلب و عروق در هر مرحله از زندگی شما مهم است و می تواند به شما کمک کند از زندگی طولانی و سالم تری لذت ببرید. سلامت قلب و عروق بهتر با کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی، سکته مغزی، سرطان، زوال عقل و سایر مشکلات عمده سلامت مرتبط است.»

او اضافه می کند که حفظ سلامت قلب می تواند خطر ابتلا به کووید را کاهش دهد، زیرا شرایطی که خطر پیامدهای شدید کووید را افزایش می دهد، مانند چاقی و فشار خون بالا، اغلب با سلامت ضعیف قلب همپوشانی دارند.

آلبرت و انجمن قلب آمریکا موارد زیر را توصیه می کنند:

  • فشار خون را کنترل کنید
  • غذای سالم بخورید
  • وزن نرمال را حفظ کنید
  • سیگار نکشید
  • ورزش کنید
  • خواب کافی داشته باشید
  • سطوح سالم کلسترول و لیپیدها را حفظ کنید
  • سطح قند خون سالم را حفظ کنید

انجمن قلب همچنین توصیه می‌کند که افراد در جریان واکسیناسیون‌ها و دوزهای یادآور کووید-19 خود قرار بگیرند و در صورت مشاهده علائم حمله قلبی یا سکته مغزی سریعا با اورژانس تماس بگیرند.

مارکس علاوه بر این، توصیه می کند که ماسک زدن را در مکان های عمومی ادامه دهید. او معتقد است که هنوز موارد زیادی هست که در مورد این بیماری نمی دانیم و باید هوشیاری خود را حفظ کنیم و از خطرات آگاه باشیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول