اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

۷۰ درصد واحدهای روستایی خدابنده مقاوم‌سازی شد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان از مقاوم‌سازی ۷۰ درصدی واحدهای مسکونی روستایی شهرستان خدابنده به همت بنیاد مسکن و همکاری بانک‌های عامل خبر داد و گفت: ۲۳ روستای خدابنده در مقابل خطر سیلاب و ریزش خاک ایمن‌سازی شده است.

۷۰ درصد  واحدهای روستایی خدابنده مقاوم‌سازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رضا خواجه‌ای، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه، با توجه به ضرورت سرعت بخشیدن به احداث مسکن مقاوم در روستاها، تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی با کارمزد ۵ درصد تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان به واحدهای مسکونی روستایی پراخت می‌شود، اظهار کرد: ۷۰ درصد از واحدهای مسکونی روستایی خدابنده از طریق پرداخت تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی، بازسازی و مسکن محرومین به همت بنیاد مسکن و همکاری بانک‌های عامل مقاوم‌سازی شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با تاکید بر اینکه، این نهاد در ترویج فرهنگ مقاوم‌سازی در روستاها نقش تاثیرگذار و مهمی بر عهده دارد، خاطر نشان کرد: نظارت مستمر بنیاد مسکن در ساخت مسکن روستایی گامی مثبت در کاهش بروز خسارت‌های زمان بحران و سوانح طبیعی است.
وی در ادامه از  تشکیل  یک هزار و ۶۰۰ پرونده و معرفی تعداد ۸۵۰ نفر متقاضی دریافت تسهیلات مسکن روستایی به بانک‌های عامل و پرداخت تسهیلات به متقاضیان تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان در سال‌جاری خبر داد و گفت: پیشگیری از تخریب مسکن روستایی در حوادث؛ تمرکز سرمایه‌گذاری در روستاهای مستعد، توزیع عادلانه اعتبارات بخش مسکن در شهر و روستا، ترویج مقاوم‌سازی، آموزش و ارتقای دانش فنی روستائیان؛ ترویج الگوی ساخت مسکن اقتصادی از جمله اهداف طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی است.
خواجه‌ای شناسایی، اولویت‌بندی و تعیین نحوه مداخله در روستاهای در معرض خطر سوانح طبیعی را امری مهم تلقی کرد و گفت: کاهش اثرات و خسارات ناشی از سوانح طبیعی، نیازمند داشتن برنامه منسجم و تعریف و تبیین استراتژی‌هایی مناسب به منظور ارزیابی آسیب‌پذیری و مدیریت خطر حوادث و سوانح است که خوشبختانه این نهاد در این راستا گام‌های مطلوبی برداشته است.
مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان تصریح کرد: تاکنون  تعداد ۲۳ روستای شهرستان خدابنده در مقابل خطر سیلاب و ریزش خاک که شامل، اجرای سیل‌بند، دیوار حفاظتی، پل سازی بوده، ایمن‌سازی شده است.

پایان پیام/73009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول