اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اخراج دیپلمات‌های روسیه از هلند به بهانه‌های دروغین

هلند از اعضای ناتو ، چند دیپلمات روسیه را با ادعاهای واهی از این کشور اخراج می‌کند.

اخراج دیپلمات‌های روسیه از هلند به بهانه‌های دروغین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هلند از اعضای ائتلاف ناتو به رهبری آمریکا  تصمیم گرفت چند دیپلمات روسیه را  از این کشور اخراج کند.

روزنامه «ینی شفق» روز یکشنبه نوشت که وزارت خارجه هلند تصمیم گرفته تعداد دیپلمات‌های روسیه را در پی مناقشه ادامه دار بین دو کشور محدود کند. هلند مدعی شده که روسیه تلاش کرده ماموران اطلاعاتی  را تحت پوشش دیپلماتیک در هلند مستقر کند.

در بیانیه وزارت خارجه هلند آمده است: «این برای ما غیرقابل قبول است. به همین دلیل است که ما شمار دیپلمات‌های روس را در هلند را محدود می‌کنیم.»

وزیر خارجه هلند گفته است که کشورش همچنین کنسولگری هلند در «سن پترزبورگ» و دفتر بازرگانی روسیه در «آمستردام» را می‌بندد.

وزارت خارجه روسیه روز جمعه «ژیل آرنوت بسکور پلاگ» سفیر هلند  در «مسکو» را احضار کرد و موارد اعتراض این کشور به اقدامات مخرب هلند را به او انتقال داد.

در ادامه اقدامات غرب علیه روسیه، رئیس کمیسیون اروپا روز جمعه گفت که بسته دهم تحریم‌های اقتصادی اتحادیه اروپا علیه روسیه در راه است.

 «اورسولا فن در لین» رئیس کمیسیون اروپا پیشتر گفته بوده که اراده سیاسی وجود دارد تا روسیه بهای اقدامات خود را بپردازد. وی در ادامه سخنانش گفت: «اوکراین در مسیر خود برای پیوستن به اتحادیه اروپا قرار دارد».

فن در لین به سفر خود به کی‌یف اشاره کرد و گفت: «درباره چگونگی حمایت از امنیت انرژی و زیرساخت‌های اوکراین به گفت‌وگو پرداختیم.برنامه واردات کالاهای اوکراینی به اتحادیه اروپا بدون هیچ گونه محدودیتی را تدید می‌کنیم. بسته دهم تحریم‌های اقتصادی اتحادیه اروپا علیه روسیه در راه است.»

کشورهای غربی با تشدید فشار تحریم‌ها علیه روسیه و عرضه کمک‌های نظامی به اوکراین بیش از پیش به طولانی‌ شدن جنگ اوکراین کمک کرده‌اند(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول