اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بیمه و بانک

وزیر ارتباطات: بانک‌ها از فناوری‌های بانکداری باز ‌استفاده کنند‌

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در همایش بانکداری دیجیتال از مدیران بانک‌ها خواست از فناوری‌های بانکداری باز یا اوپن‌بانکینگ استفاده کنند و به مشتریان این اجازه را بدهند که خدمات بانکی از قبیل موجودی حساب و دیگر خدمات را از طریق دیجیتال دریافت کنند.

وزیر ارتباطات: بانک‌ها از فناوری‌های بانکداری باز ‌استفاده کنند‌

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، امروز در نهمین همایش بانکداری دیجیتال در محل برج میلاد، اظهار داشت: ماهواره شهید سلیمانی برای برقراری ارتباطات در حوزه اینترنت اشیاء یک مسیر پرافتخاری است که توسط متخصصان ایرانی ساخته شده است.

* تا آخر سال یک ماهواره جدید به فضا پرتاب می‌شود 

وی همچنین خبر داد: تا آخر سال یک ماهواره جدید به فضا پرتاب می‌شود و در مدار قرار می‌گیرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: در حال حاضر ماهواره ایرانی که در فضا قرار دارد، تصویربرداری به وضوح یک متر را انجام می‌دهد و مرتب داده‌های مورد نیاز را ارسال می‌کند.

* بانک‌ها از فناوری‌های بانکداری باز ‌استفاده کنند‌

وی از مدیران بانک‌ها خواست از فناوری‌های بانکداری باز یا اوپن‌بانکینگ استفاده کنند و به مشتریان این اجازه را بدهند که خدمات بانکی از قبیل موجودی حساب و دیگر خدمات را از طریق دیجیتال دریافت کنند.

زارع‌پور همچنین گفت: بانک‌های اطلاعاتی باید به سامانه اعتبارسنجی مشتریان در بانک‌ها متصل شوند و در حال حاضر بانک ملی با حداقل اطلاعات به پنجره واحد دولت الکترونیک متصل شده است.

وی ادامه داد: پنجره واحد دولت الکترونیک به نشانی my.gov.ir با بیش از 3 هزار خدمت راه‌اندازی شده و کم‌کم دستگاه‌های مختلف به پنجره واحد دولت الکترونیک متصل می‌شوند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: درحالی که در ابتدای دولت بین 70 تا 80 درصد روستاهای کشور به اینترنت متصل بودند، در حال حاضر بالای 90 درصد روستاهای بالای 2 خانوار به اینترنت متصل شده و روستاهای باقیمانده در مناطق صعب‌العبور و یا بسیار دور قرار دارد اما تکلیف خود می‌دانیم که تا پایان دولت همه روستاها به اینترنت وصل شوند.

وی همچنین عنوان کرد: در حال حاضر 93 درصد روستاها به دستگاه‌های کارتخوان هوشمند نانوایی‌ها متصل شده‌اند. 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:‌ تا پایان دولت سیزدهم 80 درصد خانه‌های مردم در سراسر کشور به وسیله فیبرنوری از اینترنت پرسرعت برخوردار می‌شوند و دیگر مشکل قطعی اینترنت نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در دنیا 60 تا 70 درصد نیاز مردم به وسیله ارتباطات ثابت از طریق وای‌فای خانگی انجام می‌شود، گفت: اینترنت سیار برای شرایط در حال حرکت طراحی شده است و ما تلاش می‌کنیم اکثر مناطق کشور به شبکه وای‌فای متصل شوند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول