اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

دیپلمات روس: زبان تهدید علیه ایران، جواب نمی‌دهد

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین با بیان اینکه زبان زور و تهدید به دیپلماسی این روزهای اتحادیه اروپا تبدیل شده، از توسل بروکسل به این لحن در گفتگو با ایران انتقاد کرد.

دیپلمات روس: زبان تهدید علیه ایران، جواب نمی‌دهد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اظهارات تهدیدآمیز و تند «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره تماس تلفنی‌اش با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران، با واکنش دیپلمات روس همراه شد.

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین امروز (دوشنبه) تاکید کرد که زبان زور، تهدید و ارعاب علیه ایران، جواب نمی‌دهد.

اولیانوف در صفحه توئیتر خود ضمن به اشتراک‌گذاشتن اظهارات بورل، با کنایه نوشت: «[این اظهارات] شبیه یک ضرب‌الاجل به‌نظر می‌رسد. چیزی که این روزها به آن دیپلماسی اتحادیه اروپا می‌گویند!»

وی در ادامه توضیح داد: «بروکسل هنوز نمی‌فهمد که چنین لحنی (زبان تهدید و زور) با مسئولان ایرانی، جواب نمی‌دهد و فایده‌ای ندارد».

روز گذشته بورل در صفحه توئیتر خود درباره گفتگو با امیرعبداللهیان نوشته بود: «بار دیگر بر موضع اتحادیه اروپا در مورد رفتار ایران تاکید کردم، توقف نقض حقوق بشر، توقف حمایت از جنگ تجاوزکارانه روسیه و توقف بازداشت غیرموجه شهروندان اتحادیه اروپا».

این در حالی است که امیرعبداللهیان درباره تماس تلفنی خود با بورل گفته بود: «امشب در گفت‌وگوی تلفنی با جوزپ بورل در خصوص روابط ایران و اتحادیه اروپا، توافق برای رفع تحریم‌ها، همکاری ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و تحولات اوکراین بحث و تبادل نظر کردیم.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز نیز مدعی شد که این اتحادیه بسته تحریمی جدیدی علیه جمهوری اسلامی ایران آماده کرده است. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/خ/ ت 1125

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول