اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

امیرعبداللهیان درگذشت سفیر سابق فلسطین در تهران را تسلیت گفت

وزیر امور خارجه در پیامی درگذشت «صلاح الزواوی» سفیر سابق فلسطین در تهران را تسلیت گفت و افزود: مرحوم الزواوی همواره در مسیر مبارزه برای احقاق حقوق ملت فلسطین، زنده نگهداشتن آرمان والای فلسطین و دفاع از قدس شریف تلاش و مجاهدت کرد.

امیرعبداللهیان درگذشت سفیر سابق فلسطین در تهران را تسلیت گفت

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) اول اسفند ماه در پیامی درگذشت «صلاح الزواوی» سفیر سابق فلسطین در تهران را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: با کمال تاسف و تأثر خبر درگذشت جناب آقای صلاح الزواوی، سفیر سابق فلسطین در جمهوری اسلامی ایران را دریافت کردم. درگذشت این دیپلمات مجاهد و انقلابی را به خانواده محترم آن مرحوم به ویژه سرکار خانم سلام الزواوی سفیر فلسطین در جمهوری اسلامی ایران و همچنین ملت مقاوم و مجاهد فلسطین تسلیت عرض کرده و از خداوند منان برای آن مرحوم غفران و رحمت الهی مسئلت دارم.

امیرعبداللهیان در این پیام افزوده است: مرحوم الزواوی در طول سال‌های طولانی مبارزه با دشمن صهیونیستی و همچنین چند دهه فعالیت دیپلماتیک در جمهوری اسلامی ایران، همواره در مسیر مبارزه برای احقاق حقوق ملت مظلوم فلسطین، زنده نگهداشتن آرمان والای فلسطین و دفاع از قدس شریف تلاش و مجاهدت کرد. امیدوارم در آینده نزدیک، شاهد به ثمر نشستن چند دهه تلاش و مجاهدت مردمان مقاوم فلسطین از جمله مرحوم صلاح الزواوی با آزادی کامل این سرزمین مقدس از چنگال اشغالگران صهیونیست و تشکیل دولت مستقل و یکپارچه فلسطینی به پایتختی قدس شریف در کل سرزمین تاریخی فلسطین باشیم. روحش شاد و یادش گرامی باد.

به گزارش فارس، صلاح الزواوی دومین سفیر فلسطین در جمهوری اسلامی ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است. پیش از وی هانی الحسن عهده دار این سمت بوده است. الزواوی از سال ۱۳۶۱ (۱۹۸۰میلادی) عهده‌دار این سمت بود و از اعضای مؤسس جنبش فتح بود. وی سفیر پیشین فلسطین در کشورهای الجزایر، برزیل و کنیا نیز بوده است.وی به دلیل حضور طولانی مدت در سمت سفیری در ایران، لقب مقدم السفرا را داشت.

الزواوی ۱۶ دی ماه ۱۴۰۰ در پایان ماموریتش با حسین امیرعبداللهیان دیدار و خداحافظی کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول