اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

اختصاصی| جزئیاتی از برنامه‌های پامپئو در سرزمین‌های اشغالی+تصاویر

مایک پامپئو وزیر پیشین خارجه آمریکا در سفر به سرزمین‌های اشغالی ضمن استقرار در سوئیت ویژه ریاستی هتل «ستای» در شهر ساحلی یافا به گردش می پردازد و در آیین افتتاحیه نشست سرّی «تیکواح» نیز شرکت می‌کند.

اختصاصی| جزئیاتی از برنامه‌های پامپئو در سرزمین‌های اشغالی+تصاویر

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، این خبرگزاری روز ۳۰ بهمن‌ماه، با افشای محتوای یک نشست سرّی در سرزمین‌های اشغالی، به برخی جزئیات از برنامه‌ریزی‌های انجام‌ شده در حاشیه این نشست اشاره کرد.

این نشست مخفیانه که صبح سه‌شنبه تحت نظر مجمع صهیونیستی «هرتوگ» و تحت عنوان «نخستین نشست سرّی تیکواح»، آغاز به کار می‌کند، به موضوعاتی از قبیل سیاستگذاری‌های امنیتی و سیاسی آمریکا و رژیم موقت صهیونیستی، روابط واشنگتن - تل‌آویو، مسئله ایران، راهکارهای غلبه بر سیاست‌های اقتصادی محور چین، روسیه و هند و تأثیرات آن بر منطقه غرب آسیا، اقتصاد جهانی و سیاست‌های حوزه انرژی و دیگر مسائل خواهد پرداخت.

در این نشست و دیگر جلسات سرّی در حاشیه آن، علاوه بر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، «مئیر بن شابات» و «یعقوب عمیدرور» رؤسای سابق سازمان امنیت قومی این رژیم موقت و تعدادی دیگر از مقامات صهیونیست حضور خواهند داشت که لیست تمامی آن‌ها در اختیار گروه‌های مقاومت فلسطینی قرار دارد.

همان‌گونه که در خبر پیشین فارس اشاره شده بود، «مایک پامپئو» رئیس اسبق سازمان مرکزی جاسوسی آمریکا (سیا) و وزیر خارجه دولت سابق این کشور، در کنار سناتور «تام کاتن» و چند تن از سیاستمداران آمریکایی نیز مهمانان ویژه این نشست هستند.

پامپئو تا ساعاتی دیگر، فرودگاه شهر «نوارک» در ایالت نیوجرسی را ترک می‌کند تا صبح سه‌شنبه، پس از ورود به سرزمین‌های اشغالی، در سوئیت ویژه ریاستی هتل «ستای» که به‌تازگی بازسازی شده، مستقر شود. این اتاق سوئیت که ۱۲۰ متر مربع مساحت دارد، مشرف به دریای مدیترانه است و علاوه بر شیشه‌های از کف تا سقف، دارای بالکن‌ باغ و بالکن ویژه حمام آفتاب است.

 

طبق برنامه از پیش‌ تعیین‌ شده، پامپئو که از سوی جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت، به علت دست‌داشتن در ترور سرداران مقاومت در فرودگاه بغداد، تحت پیگرد قرار دارد، سپس با یک تیم حفاظتی مسلح، به گردش در شهر ساحلی و تاریخی یافا می‌پردازد و پس از آن، برای شرکت در آیین افتتاحیه نشست تیکواح و ضیافت شام، به محل مراسم می‌رود.

طبق هماهنگی‌های انجام‌ شده بین نهادهای امنیتی آمریکا اعم از اف‌.بی‌.آی و سرویس امنیت دیپلماتیک، تیم حفاظت پامپئو، از یک هفته پیش، در چهار اتاق از هتل «ستای» مستقر هستند که کار ویژه آنان، بررسی مکان نشست‌های سرّی و نیز بررسی امنیتی اعضای شرکت‌کننده است تا مانع بروز هرگونه خطر جانی برای وی شوند.

رسانه‌های آمریکایی، پیش از این مدعی شده بودند که علت کاهش وزن ۴۰ کیلویی پامپئو طی دو سه سال اخیر، تغییر رژیم غذایی اوست، اما بررسی اسناد محرمانه پزشکی او نشان می‌دهد وی پس از دریافت تهدیدات در خصوص انتقام خون فرماندهان شهید مقاومت، به یک بیماری روانی ناشی از ترس و وحشت دائمی مبتلا شده که لاغر شدن، یکی از علائم آشکار آن است.

اما اصلی‌ترین چالشی که تیم حفاظت پامپئو طی این هفته با آن مواجه شده، بررسی حفاظت امنیتی محل دوم جلسات نشست در فاصله ۲۰۰ متری از هتل در «خانه دریا» در ساحل مدیترانه است، جایی که ممکن است نیروهای مقاومت، در انتظار او باشند.

طبق هماهنگی‌های انجام‌‌شده از سوی دفتر نخست‌وزیری رژیم موقت، قرار است نتانیاهو پس از صرف شام، به‌عنوان نخستین سخنران نشست، درباره «افق کلان راهبردی پیش روی اسرائیل» و توضیح مدل مدنظر خود برای ارتقای جایگاه این رژیم موقت از یک دولت کوچک به یک رهبر منطقه‌ای، سخنرانی کند.

سخنرانی پامپئو نیز در بخش پنجم نشست و با موضوع «رهبری جهانی آینده آمریکا» ایراد خواهد شد و وی در پایان، با جت شخصی خود، به آمریکا باز خواهد گشت.

اطلاعات تکمیلی متعاقباً منتشر خواهد شد.

پایان پیام/ ت 1102

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول