اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

20 خانواده زنجانی در انتظار پذیرش فرزند هستند/ 17 فرزند پذیرفته شدند

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان زنجان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۴۴ فرزند در خانه‌های کودکان و نوجوانان پذیرش شده‌اند و ۲۰ خانواده نیز در نوبت فرزندپذیری هستند.

20 خانواده زنجانی در انتظار پذیرش فرزند هستند/ 17 فرزند پذیرفته شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مریم کرمی، معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان زنجان در جمع خبرنگاران در رابطه با شرایط واگذاری فرزند اظهار کرد: زوجینی که پنج سال از تاریخ ازدواج آنها گذشته و صاحب فرزندی نشده باشند، مشروط به اینکه حداقل یکی از آنان بیش از ۳۰ سال داشته باشد و همچنین دختران و زنان بدون شوهر و بدون فرزند و در اولویت سوم، زوجین دارای اولاد نیز می‌توانند درخواست فرزندخواندگی کنند.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان زنجان افزود: طبق ماده ۱۴ قانون حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، دادگاه در صورتی حکم سرپرستی را صادر می‌کند که درخواست کننده سرپرستی بخشی از اموال یا حقوق خود را به کودک یا نوجوان تحت سرپرستی واگذار کند.

وی ادامه داد: در مواردی که دادگاه تشخیص دهد اخذ تضمین عینی از درخواست کننده به مصلحت نیست و سرپرستی کودک یا نوجوان ضرورت داشته باشد، دستور اخذ تعهد کتبی بر تملک بخشی از اموال یا حقوق را در آینده صادر می‌کند و پس از قبول درخواست کننده و انجام دستور، حکم سرپرستی صادر می‌شود.

کرمی افزود: طبق ماده ۱۵ همان قانون درخواست کننده یا درخواست کنندگان سرپرستی باید متعهد شوند که تمامی هزینه‌های مربوط به نگهداری، تربیت و تحصیل افراد تحت سرپرستی را تامین کنند و این حکم حتی پس از فوت سرپرست یا سرپرستان نیز تا تعیین سرپرست جدید برای کودک و نوجوان جاری است.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: سرپرست یا سرپرستان، موظفند با نظر سازمان، خود را نزد یکی از شرکت‌های بیمه به نفع کودک یا نوجوان تحت سرپرستی بیمه عمر کنند.

وی از واگذاری ۱۷ کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست به خانواده‌های جایگزین خبر داد و گفت: از ابتدای سال تاکنون ۴۴ فرزند در خانه‌های کودکان و نوجوانان پذیرش شده‌اند و ۲۰ خانواده نیز در نوبت فرزندپذیری هستند.

کرمی گفت: با مراجعه به ادارات بهزیستی شهرستان محل سکونت خود پس از اخذ مشاوره‌های لازم و آگاهی از شرایط و فرایند فرزندپذیری می‌توانند به سامانه http://adoption.behzisti.net مراجعه و نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

پایان پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول