اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نتانیاهو معترضان را به «لگدمال کردن دموکراسی» متهم کرد

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مخالفان طرح جنجالی برای محدود کردن اختیارات قوه قضائیه را به لگدمال کردن دموکراسی متهم کرد.

نتانیاهو معترضان را به «لگدمال کردن دموکراسی» متهم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه تظاهرات‌کنندگان معترض به طرح جنجالی‌اش برای محدود کردن قدرت قوه قضائیه را به «لگدمال کردن دموکراسی» متهم کرد.

طبق گزارش گاردین، نتانیاهو همچنین وعده داد که این طرح جنجالی را به پیش خواهد برد و آن را متوقف نخواهد کرد.

این در حالی است که بیش از ۱۰۰ هزار نفر قبل از رأی‌گیری مقدماتی در خصوص لوایحی که می‌تواند به سیاستمداران اختیارات لازم در خصوص انتصاب قضات دیوان عالی را بدهد در بیرون ساختمان کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) در قدس اشغالی تجمع کردند.

نتانیاهو در دیداری با اعضای حزب لیکود در کنست از سیاست‌های این حزب انتقاد کرد و هشدارهای آنها درباره بروز جنگ داخلی و خونریزی در خیابان‌ها را محکوم کرد.

نتانیاهو گفت: «مردم در انتخابات انتخابشان را اعلام کردند و نماینده‌های مردم از حق خودشان برای رأی دادن در اینجا در کنست استفاده خواهند کردم. اسم این دموکراسی است.»

وی اضافه کرد: «امروز رأی‌گیری خواهد شد و امیدوارم که فردا مسیر برای گفت‌وگو باز شود.»

در همین حال، شبکه «روسیا الیوم» ساعتی قبل‌تر به نقل از خبرنگار خود در اراضی اشغالی گزارش داد که معترضان به منازل تعدادی از نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی از جمله «روتمان سمحا» رئیس کمیسیون حقوق و قانون اساسی کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) یورش برده‌اند.

خبرنگار روسیا الیوم اضافه کرد: «به نظر می‌رسد اعتراضات در حال خارج شدن از کنترل سران اپوزیسیون است به‌نحوی که یائیر لاپید نخست‌وزیر سابق یورش به خانه نمایندگان کنست را تنشی افراطی توصیف کرد.»

این در حالی است که وبگاه صهیونیستی «والا» نیز صبح امروز گزارش داده بود که پلیس این رژیم هشت نفر از فعالان را که امروز مانع رفتن اعضای کنست به پارلمان شده بودند، دستگیر کرده است. 

این تظاهرات از هفت هفته گذشته با تجمع ده‌ها هزار نفری در تل‌آویو، قدس اشغالی و حیفا آغاز شده و همچنان ادامه دارد. رسانه‌های صهیونیستی پیش‌بینی کرده‌اند که این تظاهرات امروز به اوج خود برسد، از‌این‌رو آن را تظاهرات «دوشنبه سیاه» نامیده‌اند.

پارلمان رژیم صهیونیستی قرار است امروز در خوانش نخست، طرح اصلاح نظام قضایی را تصویب کند.

کابینه تل‌آویو به ریاست بنیامین نتانیاهو در چهارم ماه گذشته میلادی طرحی برای «اصلاح نظام قضایی» این رژیم ارائه کرد. نتانیاهو که از سال‌ها پیش به اتهام فساد، رشوه و خیانت در امانت تحت محاکمه قضایی قرار دارد، بنا دارد با آنچه آن را «اصلاح نظامی قضایی» نامیده، از محاکمه فرار کند.

در طرحی که کابینه نتانیاهو به دنبال اجرایی کردن آن است، از اختیارات دستگاه قضایی این رژیم کاسته و در مقابل قدرت و جایگاه قوه مجریه و مقننه در این رژیم تقویت خواهد شد.

در این طرح با تضعیف دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی، کابینه و احزاب سیاسی این رژیم این امکان را خواهند یافت که کمیته انتخاب قضات در دادگاه‌های رژیم صهیونیستی را با تعیین اعضای احزاب و سیاستمداران کنترل کنند و از عضویت قضات در این کمیته ممانعت به عمل آورند.

از سوی دیگر، اختیارات مشاور قضایی کابینه رژیم صهیونیستی و همچنین اختیارات مشاوران قضایی دیگر وزارتخانه‌های این رژیم گرفته خواهد شد و وزیر این امکان را خواهد داشت هر مشاور قضایی را که بخواهد در دفتر خود برکنار یا منصوب کند.

در همین راستا «یورام کوهن» رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی و امنیتی داخلی رژیم صهیونیستی موسوم به (شاباک)، امروز در خصوص وضعیت شکاف داخلی روزافزون در جامعه صهیونیستی ابراز نگرانی کرد.

وی گفت: «من نگران امنیت و اتحاد "مردم اسرائیل" هستم. اختلافات در حال عمیق‌تر شدن است».

کوهن در گفت‌وگو با شبکه صهیونیستی کان تصریح کرد: «نتانیاهو مسئول هر اتفاقی است که در اسرائیل روی دهد و وظیفه او به عنوان یک فرد مسئول باید بر منافع اولویت داشته باشد».

رئیس پیشین شاباک در بخش دیگری از سخنانش گفت: «من از سیاست تخریب منازل عاملان حملات و اعمال مجازات‌های بازدارنده حمایت می‌کنم و اگر می‌توانستم و قانونی بود، خانواده‌های عاملان این حملات را نیز اخراج می‌کردم».

وی افزود: «من نه از راه حل دو‌ کشوری حمایت می‌کنم و نه از یک کشور دو ملیتی، راه حل‌های دیگری باید پیدا شود».

«آویگدور کهلانی» وزیر امنیت قومی رژیم صهیونیستی نیز امروز اذعان داشت: «ما (اسرائیلی‌ها) در یک جنگ داخلی هستیم و عملا در میانه جنگ هستیم با وجود اینکه هنوز تیری شلیک نکرده‌ایم. استفاده از نمادهای جنگ موجب تشدید درگیری بین ما می‌شود».

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول