اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

برگزاری نخستین جشنواره تئاتر مددجویان زندان‌های سمنان+ عکس

مدیرکل زندان‌های استان سمنان از برگزاری نخستین جشنواره استانی تئاتر مددجویان زندان‌های این استان خبر داد و گفت: این جشنواره در راستای شادی و نشاط اجتماعی و اصلاح و تربیت زندانیان برگزار شد.

برگزاری نخستین جشنواره تئاتر مددجویان زندان‌های سمنان+ عکس

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، امید کهربایی، مدیرکل زندان‌های استان سمنان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: نخستین جشنواره تئاتر مددجویان زندانی استان سمنان با همکاری حوزه هنری استان و مؤسسه هنرهای نمایشی با رقابت گروه‌های نمایشی برگزار شد.

وی با بیان اینکه ایجاد نشاط و به دنبال آن گسترش فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی در زندانیان بسیار اهمیت دارد، تصریح کرد: زمانی که مردم از نشاط اجتماعی برخوردار باشند و همچنین سلامت روانی و اجتماعی افراد افزایش پیدا کند، به‌موازات آن آسیب‌های اجتماعی نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

مدیرکل زندان‌های استان سمنان با اشاره به اینکه ایجاد انگیزه برای سیر پیشرفت اصلاحی در زندانیان از اولویت‌های سازمانی محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: در همین راستا و برای ایجاد نشاط اجتماعی و با توجه به‌ضرورت کارکرد برنامه‌های نمایشی، نخستین جشنواره تئاتر مددجویان زندانی در استان سمنان برگزار شده است.

کهربایی از مشارکت گسترده زندانیان در این جشنواره خبر داد و بیان کرد: بیش از 50 مددجوی زندانی با حضور در این جشنواره استانی به رقابت پرداختند تا گروه‌ها و استعدادهای برتر شناسایی شوند.

وی با بیان اینکه این گروه‌ها در چند رشته نمایشی به رقابت پرداختند، تصریح کرد: گروه‌های شرکت‌کننده در این جشنواره در رشته‌های تئاتر خیابانی، تئاتر صحنه و نمایشنامه‌خوانی به رقابت پرداخته و سه گروه برتر انتخاب شدند و به مرحله کشوری راه یافتند.

مدیرکل زندان‌های استان سمنان از حضور گروه‌های برتر زندانیان استان سمنان در بیستمین جشنواره تئاتر زندانیان سراسر کشور خبر داد و عنوان کرد: با رأی هیأت داوران در مرکز استان و انتخاب گروه‌های برتر در هر یک از رشته‌ها، این مددجویان برای حضور در بیستمین جشنواره تئاتر زندانیان سراسر کشور اعزام خواهند شد.

کهربایی با تأکید بر اینکه همکاری نهادهای فرهنگی در استان سمنان بسیار قابل اهمیت است، بیان کرد: برگزاری این جشنواره‌ها با حضور و همکاری حوزه هنری و مؤسسه هنرهای نمایشی استان سمنان برگزار شد و می‌طلبد تا این اقدام‌ها در راستای اصلاح و تربیت زندانیان گسترش بیشتری پیدا کند.

پایان پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول