اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

پاسخ سفارت ایران در کویت به کاردار آمریکا درباره جنگ اوکراین

سفارت جمهوری اسلامی ایران در کویت در بیانیه‌ای در پاسخ به ادعای کاردار آمریکا در این کشور، اعلام کرد، تهران به هیچ طرفی هیچ سلاحی برای استفاده در جنگ اوکراین نداده و همیشه از راهکار سیاسی برای حل مشکلات حمایت کرده است.

پاسخ سفارت ایران در کویت به کاردار آمریکا درباره جنگ اوکراین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سفارت جمهوری اسلامی ایران در کویت، عصر دوشنبه (۳۰ بهمن) در بیانیه‌ای به ادعای کاردار آمریکا در کویت در خصوص جنگ اوکراین و نقش ادعایی ایران واکنش نشان داد و اعلام کرد که موضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص این بحران از ابتدا مشخص بوده و تهران از راهکار سیاسی حمایت می‌کند.

کاردار آمریکا در کویت در مصاحبه‌ای مطبوعاتی بار دیگر ادعای کشورش و برخی کشورهای غربی در خصوص اقدام ایران به صادرات سلاح به روسیه را تکرار کرده است. 

در این بیانیه که منابع خبری در کویت آن را منعکس کرده‌اند، آمده که «سفارت جمهوری اسلامی ایران در کویت سخنان اخیر کاردار آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی در خصوص صادرات سلاح از ایران به روسیه را کاملاً بی‌اساس می‌داند. موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران درباره بحران اوکراین که مبتنی بر حمایت از حاکمیت اوکراین و لزوم پایان دادن به منازعه از طریق کانال‌ها و راهکارهای سیاسی و عدم جانبداری است، از ابتدا مشخص بوده است». 

روزنامه القبس با انتشار این خبر نوشت، سفارت جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد که تهران به هیچ یک از طرف‌ها هیچ سلاح یا تجهیزات نظامی جهت استفاده در جنگ اوکراین نداده است. 

همچنین به گزارش روزنامه الانباء در در این بیانیه آمده که «بارها و بارها تکرار کرده‌ایم که جمهوری اسلامی ایران هیچ پهپاد یا سلاحی را برای استفاده در جنگ اوکراین به هیچ طرفی نداده و همه حوزه‌های همکاری دفاعی با کشورهای دارای رویکرد مشترک، مبنی بر حقوق و تعهدات بین‌المللی است».

مطبوعات کویتی به نقل از این بیانیه نوشتند «ایران بارها از طرف اوکراینی درخواست کرده که [برای اثبات ادعاهای خود علیه ایران] هر سند یا مدرکی اگر دارد ارائه کند یا یک کمیته فنی و نظامی جهت تحقیقات درباره ادعایش تشکیل دهد اما کی‌یف موافقت نکرده و تا الان هم سندی ارائه نکرده است». 

طبق این بیانیه، «دیپلماسی و گفت‌وگوی سیاسی، تنها راه پایان دادن به بحران‌های منطقه‌ای و بحران‌های موجود و بحران اوکراین است. ایران در جنگ اوکراین از هیچ یک از طرفهای درگیر جانبداری نمی‌کند و معتقد است که ارسال تجهیزات و سلاح برای هر یک از دو طرف جنگ، صرفاً مدت جنگ را افزایش خواهد داد». 

پایان پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول