اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

تودیع و معارفه رئیس سازمان حج، بدون حضور سیدصادق حسینی/ نواب خطاب به رئیس جدید: شایسته خدمت کنید

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت گفت: به رئیس جدید سازمان حج می‌گویم این مسؤولیت خیلی مهم است زیرا همه مردم آرزو دارند یک سفر زیارتی و حج تمتع بروند پس خیلی سخت است اگر انسان نتواند به صورت شایسته خدمت کند.

تودیع و معارفه رئیس سازمان حج، بدون حضور سیدصادق حسینی/ نواب خطاب به رئیس جدید: شایسته خدمت کنید

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس آیین تودیع و معارفه رؤسای پیشین و جدید سازمان حج و زیارت بدون حضور رئیس قبلی در محل این سازمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام سیدعبدالفتاح نواب، نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت در مراسم تودیع ‌‌و معارفه رؤسای پیشین و جدید سازمان حج و زیارت با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: پیامبر اعظم صلی‌اله و علیه و آله می‌فرمایند که خداوند از هر مدیر و سرپرستی نسبت به آنچه بر عهده داشته، سوال می‌کند.

وی با تقدیر از فعالیت‌های سیدصادق حسینی تصریح کرد: آقای حسینی با مشکلاتی در مسیر زیارت مواجه بود و تلاش کرد برنامه‌هایی را اجرایی کند. برای ایشان در ادامه مسیر آرزوی موفقیت داریم.

حجت‌الاسلام نواب با بیان اینکه باید از رفت و آمد و مسؤولیت‌ها درس بگیریم، خاطر نشان کرد: این برای ما درس است که تا مسؤولیتی بر عهده داریم کارهای اثرگذار کنیم. به رئیس جدید سازمان حج هم باید بگویم این مسؤولیت خیلی مهم است. همه مردم آرزو دارند یک سفر زیارتی و حج تمتع بروند. خیلی سخت است اگر انسان نتواند به صورت شایسته خدمت کند.

وی با اشاره به اینکه باید به حق‌الناس در این مسؤولیت توجه داشت، گفت: حج امروز با گذشته متفاوت است. در حج گذشته پروازها مناسب بود و هم با عربستان روابط داشتیم. اما اکنون حتی هتل‌ها هنوز اجاره نشده‌اند. با این‌وجود‌، باید اهتمام صورت گیرد تا حج به صورت مناسب برپا شود.

حجت‌الاسلام نواب با بیان اینکه بیش از ۱۶ سال زائران منتظر حج هستند، ادامه داد: وظایفی بر دوش سازمان است که باید توجه شود. توجه هدفمند به دانش کارکنان هم نیازمند بازنگری شود. استفاده از کارگزاران افتخاری و داوطلب هم باید مدنظر قرار گیرد و به توان جسمی آن‌ها هم متناسب با سابقه توجه ویژه شود تا هزینه ها کاهش یابد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به همکار خود گفت: اولین بار است که مسؤولی به کار گرفته می‌شود که از خودتان است. در این چند سال پیروزی انقلاب سیزدهم رئیس سازمان حج و زیارت را داریم. جز آقای رضایی که ۲۰ سال این مجموعه را اداره کردند، بقیه میانگین سنی مدیریت آن‌ها ۲ سال بوده است و امروز اولین بار است کسی در حج و زیارت می‌آید که از ابتدا در این مجموعه حضور داشته است.

وی با بیان اینکه سختی‌های بسیاری در ایام حج وجود دارد خاطر نشان کرد: برخی می‌گفتند چرا مسؤول حج و زیارت از مجموعه توانمند داخلی نمی‌شود، امروز‌ محقق شده است و حالا همه مسؤول هستید تا نشان دهید که چگونه فعالیت خواهید کرد. آقای حسینی جز خدمت به مردم دلیلی ندارد در این جایگاه قرار گیرد که امیدواریم خدا همه را یاری کند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول