اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

اتریش سفیر ایران را احضار کرد

بنا بر اعلام وزارت خارجه اتریش، سفیر ایران در وین در اعتراض به صدور حکم زندان برای «یک شهروند اتریشی» احضار شد.

اتریش سفیر ایران را احضار کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مقام‌های اتریشی از احضار سفیر جمهوری اسلامی ایران در وین به وزارت خارجه اتریش خبر دادند.

خبرگزاری فرانسه و برخی دیگر از رسانه‌های گزارش دادند، وزارت خارجه اتریش سفیر ایران در اتریش را در اعتراض به صدور مجازات زندان برای «یکی از شهروندان» اتریشی در تهران احضار کرد.

طبق این گزارش، یک «مرد اتریشی» در ایران در رابطه با جاسوسی به هفت سال و نیم زندان محکوم شد. بنا بر اعلام وزارت خارجه اتریش، این فرد در ماه اکتبر ۲۰۲۲ بازداشت شده بود.

وزارت خارجه اتریش اعلام کرد، حکم صادره برای این فرد روز دوشنبه هفته جاری صادر شد و وزارت خارجه اتریش روز سه شنبه (دیروز) برای ابراز «اعتراض صریح» به این حکم، سفیر تهران در وین را احضار کرد.

این وزارتخانه با بیان اینکه سفیر اتریش در ایران تاکنون در بازداشتگاه سه بار با این فرد دیدار کرده است، افزود: «ما به استفاده از تمام امکانات برای ارائه بهترین حمایت کنسولی به او و سایر شهروندان اتریشی زندانی در سراسر جهان ادامه خواهیم داد».

انتشار خبر احضار «عباس باقرپور اردکانی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتریش در شرایطی منتشر شده که درستی یا نادرستی این خبر توسط مقام‌های وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران تایید یا رد نشده است.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول