اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

خشم ترامپ درباره حمایت «فاکس نیوز» از رقیب احتمالی او

پوشش خبری مثبت شبکه جمهوری‌خواه فاکس نیوز از «ران دسانتیس» فرماندار فلوریدا و یکی از نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، دونالد ترامپ را عصبانی کرده است.

خشم ترامپ درباره حمایت «فاکس نیوز» از رقیب احتمالی او

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در شرایطی که برخی نظرسنجی‌ها از شکست احتمالی دونالد ترامپ در کارزار مقدماتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ حکایت دارد، رئیس‌جمهور سابق آمریکا فاکس نیوز را به حمایت از «ران دسانتیس» فرماندار فلوریدا متهم کرده و به این شبکه جمهوری‌خواه تاخته است.

 شبکه فاکس نیوز که یکی از رسانه‌های مورد علاقه دونالد ترامپ در زمان ریاست جمهوری او در آمریکا بود، طی ماه‌های اخیر پوشش خبری مثبتی از ران دسانتیس فرماندار فلوریدا انجام داده و برخی مجریان سرشناس این شبکه هم سعی کرده‌اند خودشانرا از دونالد ترامپ جدا کنند.

به گزارش وبگاه آمریکایی «هیل»، دونالد ترامپ در شبکه اجتماعی «تروث» خود مطلبی علیه شبکه فاکس نیوز منتشر و این رسانه را «تنها در اسم، جمهوری‌خواه» توصیف کرده است.

ترامپ که پیشتر رسما نامزدی خود برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا اعلام کرده است، به شدت از فاکس نیوز به دلیل پوشش خبری مثبت این شبکه از ران دسانتیس فرماندار فلوریدا و رقیب احتمالی او در کارزار مقدماتی جمهوری‌خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری عصبانی است.

دونالد ترامپ از این موضوع عصبانی شده که فاکس نیوز تجمع اخیر حامیان ران دسانتیس در جزیره «استیتن» را پوشش داده و به تجمع هوادارن ترامپ در فلوریدا بی توجهی کرده است.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در یادداشتی در شبکه اجتماعی «تروث» نوشت: «بسیار جالب است که تماشا کنید فاکس نیوز جمعیت کوچک و غیر مشتاق ۱۳۹ نفره را در جزیره استیتن برای دسانتیس را پوشش می‌دهد اما تا آنجا که ممکن است از پوشش هزاران نفری (حامیان ترامپ در) پالم بیچ فلوریدا دوری می‌کند».

وی افزود: «من فاکس نیوز را شبکه "تنها اسماً جمهوری‌خواه" می‌خوانم و کاهش شدید میزان مخاطبان آن هم دقیقا نمایانگر همین اسم است».


ترامپ و ران دسانتیس

 

دونالد ترامپ در زمان ریاست جمهوری خودش به شدت به شبکه فاکس نیوز علاقه داشت و بارها چه در آن زمان و چه پس از ریاست جمهوری جو بایدن، با مجریان و خبرنگاران این رسانه جمهوری‌خواه مصاحبه کرده است.

بنا بر گزارش وبگاه هیل، «در حالی که برخی از مجریان ارشد فاکس نیوز همچنان از ترامپ حمایت می‌کنند، اما در ماه‌های اخیر بخش‌های خبری این شبکه درباره رئیس‌جمهور سابق به طور فزاینده رفتار سردی در پیش گرفته‌اند».

این رسانه آمریکایی افزود: «برخی از مجریان (فاکس نیوز) همچنین به دسانتیس علاقه نشان داده‌اند؛ کسی که انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۴ رقابت برای نامزدی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری را در نظر بگیرد».

حمله تند ترامپ به شبکه فاکس نیوز در شرایطی انجام شده که برخی نظرسنجی‌ها در آمریکا از شکست او در رقابت با ران دسانتیس در کارزار مقدماتی جمهوری‌خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حکایت دارد.
تاکنون تنها دونالد ترامپ و نیکی هیلی از حزب جمهوری‌خواه به طور رسمی نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ اعلام کرده‌اند.

رسانه‌های آمریکایی از احتمال شرکت ران دسانتیس و برخی دیگر از چهره‌های شناخته شده حزب جمهوری‌خواه شامل مایک پامپئو، مایک پنس، تیم اسکات، لری هوگان، گلن یانگکین و آسا هاتچینسون در این رقابت گمانه‌زنی کرده‌اند.

تاختن شدید دونالد ترامپ به شبکه فاکس نیوز بعد از آن صورت گرفت که او روز یکشنبه به تندی علیه گزارش اخیر روزنامه جمهوری‌خواه «نیویورک پست» درباره زندگی و عملکرد ران دسانتیس موضع گرفته بود.

به گفته رئیس‌جمهور سابق آمریکا، نیویورک پست در شرایطی گزارش مثبتی از دسانتیس منتشر کرده که او «تنها اسماً جمهوری‌خواه است و تلاش می‌کند گذشته خودش را مخفی کند».

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول