اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

انباشت حاشیه‌ها پشت سد چم‌شیر/ تکذیب مدیرعامل اداره آب را باور کنیم یا آب‌ پشت سد؟

هرچند مسؤولان هرگونه آبگیری پشت سد چم شیر گچساران را تکذیب می‌کنند اما تصاویر گویای این است که این سد به صورت موقت آبگیری شده است.

انباشت حاشیه‌ها پشت سد چم‌شیر/ تکذیب مدیرعامل اداره آب را باور کنیم یا آب‌ پشت سد؟

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سد چم شیر در شهرستان گچساران از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد برای خود داستانی دارد و اکنون این سد را به یکی از پرحاشیه‌ترین پروژه‌های عمرانی در کشور تبدیل کرده که هر روزه خبرهای ضد و نقیضی از آبگیری آن شنیده می‌شود.

در حالی که مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد همین چند روز پیش هرگونه آبگیری از سد چم‌شیر را رد کرده بود اما تصاویر منتشر شده از سد چم شیر نشان می‌دهد که این سد هر چند به صورت موقت آبگیری شده است.

البته در این بین آنچه که مشخص است مدیریت سد چم شیر در شهرستان گچساران بر عهده شرکت آب نیرو از شرکت‌های تابعه وزارت نیرو است که آنها نیز به صورت رسمی تاکنون هرگونه آبگیری موقت این سد را تایید نکرده‌اند.

حال با این تفاسیر و با تکذیب خبر آبگیری سد چم شیر در شهرستان گچساران از یک سو توسط مدیرعامل آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد و از سوی دیگر تصاویر منتشر شده از آبگیری موقت سد چنین استنباط می‌شود که مسئولان به دنبال آبگیری سد چم شیر در فضایی غیر رسانه‌ای و به عبارتی به زعم خود به دنبال آبگیری آرام و بدون حاشیه هستند. چیزی که در خبرهای غیررسمی و شنیده ها مکررا به گوش می رسد. 

*نگاه کارشناسی قربانی پروپاگاندا نشود

اقبال شاکری در ‌گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به آبگیری سد چمشیر گفت: اگر یک طرح عمرانی از قبیل، راه، فرودگاه، سد و سایر پروژه‌های از این دست، مطالعات خود را مطابق قانون طی کرده و مجوزهای لازم را اخذ کرده باشد، هرگونه تاخیر در امر بهره‌برداری آن عملا اقدامی غیر قانونی است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه سد چمشیر روند مطالعات و مجوزهای خود از جمله مجوز محیط زیست را مطابق مستندات طی کرده است، گفت: سد چمشیر هم مطابق تمام پروژه‌ها مطابق قانون پیش رفته و اگر وزارت نیرو بدون توجیهی از آبگیری سد در مهلت مشخص خودداری کند، عملا ترک فعل انجام داده و در مراجع قضایی باید پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: جوسازی و پروپاگاندا، برای توقف هر پروژه توسعه‌ای در روند پیشرفت کشور به میدان می‌آید و نباید نگاه کارشناسی را قربانی جوسازی‌ها کرد.

شاکری گفت: در صورتی که ساخت سد چمشیر منطبق با قوانین، مجوزها و مطالعات لازم انجام شده باشد، آبگیری آن در این مرحله برای ارتقای کیفیت مردم لازم است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول