اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

۱۰ شهید و ۱۰۲ زخمی، آخرین آمار جنایت صهیونیست‌ها در شهر نابلس

وزارت بهداشت فلسطین از افزایش تعداد شهدای جنایت نابلس به ۱۰ نفر خبر داد.

۱۰ شهید و ۱۰۲ زخمی، آخرین آمار جنایت صهیونیست‌ها در شهر نابلس

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت بهداشت فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که تعداد شهدای جنایت امروز (چهارشنبه-سوم اسفند ۱۴۰۱) نظامیان صهیونیست‌ در شهر نابلس واقع در شمال کرانه باختری به ۱۰ نفر افزایش یافته است. ۱۰۲ نفر نیز زخمی شده‌اند.

به نوشته خبرگزاری صفا، طبق این بیانیه، حال شش نفر از زخمی‌ها وخیم است. دو نفر از شهدا پیرمرد (یکی ۶۱ ساله و دیگری ۷۲ ساله) و ما بقی بین ۲۳ تا ۲۵ سال سن دارند.

گروه «سرایاقدس» فلسطین نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که «محمد ابوبکر جنیدی» فرمانده این گردان در شهر نابلس و طی درگیری‌های امروز با نظامیان رژیم اشغالگر  به شهادت رسیده است.

نظامیان «یمام» که یکی از چهار یگان ویژه پلیس رژیم صهیونیستی است، امروز یک جوان فلسطینی را در محله «القصبه» تعقیب می‌کردند که در پی آن، یک منزل مسکونی را به محاصره درآورده و با مردم درگیر شدند. نظامیان صهیونیست به این منزل محاصره شده دو موشک شلیک کرده‌اند.


تصویر خانه‌ای که هدف موشک صهیونیست‌ها قرار گرفته است

 

در گزارش صلیب‌سرخ مستقر در نابلس آمده است: افرادی که با گلوله نظامیان صهیونیست مجروح شدند، به بیمارستان منتقل شدند. چندین نفر دیگر نیز به دلیل استنشاق گاز اشک‌آور دچار حالت خفگی شده‌اند که به صورت میدانی تحت درمانند. طبق این گزارش مجروحان دیگری نیز هستند که نیروهای امدادی تاکنون به آن‌ها دسترسی پیدا نکرده‌اند.

در پی این درگیری، «محمد اشتیه» نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به حمله امروز به نابلس، تأکید کرد که این اقدامات پلیس رژیم صهیونیستی «تروریسم دولتی» و هدفش سرپوش گذاشتن بر مشکلات داخلی رژیم است. 

 «ابوعبیده» سخنگوی کتائب القسام نیز گفت: «مقاومت در غزه جنایت‌های روزافزون دشمن علیه فلسطینیان ساکن کرانه باختری اشغالی را زیر نظر دارد و کاسه صبر مقاومت در حال لبریز شدن است».

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول