اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

ارتقای کیفی فعالیت‌های آموزشی‌ و پرورشی مدارس سمپاد

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان از برگزاری اولین کارسوق صدا، دوربین مدارس سمپاد به صورت کشوری خبر داد.

ارتقای کیفی فعالیت‌های آموزشی‌ و پرورشی  مدارس سمپاد

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، الهام یاوری رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان اظهار کرد: یکی از جدیدترین اقدامات مهم سازمان در مسیر ارتقای کیفی فعالیت‌های آموزشی‌ و پرورشی و حرکت به سوی نظام تحولی سمپاد، برگزاری اولین دوره کارسوق صدا، دوربین، سمپاد در سطح دبیران متوسطه دوره اول مدارس استعدادهای درخشان سراسر کشور است.

وی ادامه داد: این فعالیت بر مبنای نگاه متفاوت سازمان به فرآیند آموزش در کلاس و در راستای تحقق، بخشی از اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از آذرماه سال جاری شروع شد؛ در مرحله اول، ۵۰۰ دبیر از سراسر کشور در این رویداد شرکت کردند و در جلسات آموزشی آنلاین با حضور اساتید مدعو در حوزه تعلیم و تربیت حول محور طراحی آموزشی که به نوعی نقطه شروع تغییر مؤثر است حاضر شدند.

یاوری خاطر نشان کرد: کارسوق مزبور با ارسال کلیپ آموزشی توسط برگزیدگان این مرحله، براساس آموخته‌های جدید تداوم یافت. این آثار در فاصله زمانی مقرر به سازمان و دبیرخانه- دبیرستان دوره اول فرزانگان یک تهران- ارسال شدند و در نهایت، چهار نفر داور پس از بررسی همه کلیپ‌ها، تعداد ۲۸ اثر را انتخاب کردند.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: در روزهای ۱۹ تا ۲۱ بهمن ماه جاری با دعوت از همه این همکاران، یک دوره کارگاهی حضوری با هدف معرفی برخی مهارت‌های فنی تدریس و آشنایی با روش‌های نوین تدریس در عمل، در محل دبیرخانه کارسوق برگزار شد. کارشناسان ستادی و اساتید، ضمن شناسایی و نقد نقاط قوت و ضعف آثار رسیده در حضور خود برگزیدگان، تلاش کردند تا اجراها و تدریس‌های موفق مورد نقد و شناسایی قرار گیرند.

وی تصریح کرد: در فضای ایجاد شده، بیش از ۸۰ درصد آثار، مجدداً به طور زنده اجرا و مورد تحلیل و بررسی قرار گرفتند؛ قرار است ۲۸ نفر برگزیده در یک برنامه تلویزیونی به رقابت با سایر دبیران و معلمان بپردازند و سفیران تحول در تدریس در مدارس باشند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول