اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

سایپا 45 هزار دستگاه خودرو به روسیه صادر می‌کند

رئیس سازمان توسعه تجارت با اشاره به تفاهم ۷۰۰ میلیون یورویی در زمینه خودرو و قطعات با روسیه که در نمایشگاه اتوموبیلیتی مسکو انجام شد، گفت: قرارداد صادرات ۴۵ هزار دستگاه خودرو سایپا به این کشور به ارزش ۴۵۰ میلیون یورو به امضا رسید.

سایپا 45 هزار دستگاه خودرو به روسیه صادر می‌کند

فاطمه شکری‌- به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از ‌سازمان توسعه تجارت، قرارداد صادرات ۴۵ هزار دستگاه خودرو ساخت سایپا به روسیه با حضور‌ علیرضا پیمان پاک‌، رئیس سازمان توسعه تجارت، به امضای مدیرعامل سایپا و تجار روسیه رسید.

با امضای این قرارداد که در راستای اجرایی شدن تفاهمات صورت گرفته در نمایشگاه اتوموبیلیتی مسکو صورت گرفت، ۴۵ هزار دستگاه خودرو ساخت سایپا در چند محموله و به ارزش کلی ۴۵۰ میلیون دلار به روسیه صادر می‌شود.

در حاشیه عقد این قرارداد پیمان پاک به حضور پر رنگ خودروسازان و قطعه‌سازان در نمایشگاه اتوموبیلیتی مسکو اشاره و بیان کرد: نتیجه مهم و این حضور پر رنگ در نمایشگاه امضای قراردادی بود که امروز شاهد آن هستیم.

وی افزود: گردش مالی زنجیره خودرویی در روسیه بیش از ۲۰ میلیارد دلار است و ما می‌توانیم بعد از خروج شرکای اصلی آنها به علت تحریم‌ها، سهم خوبی از این بازار کسب کنیم.

رئیس سازمان توسعه تجارت تاکید کرد: این اولین گام برای حضور خودروسازان ما در روسیه و رسیدن به تولید مشترک در ایران و تولید خودروهای جدید در همکاری با خودروسازان بزرگ روسیه است.

در ادامه این نشست محمدعلی تیموری، مدیرعامل سایپا ‌با اشاره به قرارداد منعقد شده با خریداران روس تاکید کرد: به‌زودی تیم‌های فنی سایپا برای راه‌اندازی مجدد ۲ کارخانه خودروسازی که با تحریم‌ها تعطیل شده‌اند به روسیه اعزام می‌شوند تا در این کشور شاهد تولید مشترک باشیم.

مدیرعامل سایپا در خصوص صادرات خودرو به ونزوئلا نیز گفت: اولین محموله یک‌هزار دستگاهی تحویل دولت ونزوئلا شده است و ۲ هزار دستگاه دیگر نیز آماده تحویل بعد از انجام امور انتقال ارز است.

وی تاکید کرد: سیاست ما تمرکز در ۲ بازار اصلی شامل ونزوئلا و روسیه است تا قصد ایجاد تنوع در بازارها داشته باشیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول