اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

سئول: باید کاری کنیم که پیونگ‌یانگ چاره‌ای جز مذاکره نداشته باشد

وزیر خارجه کره جنوبی با خطرناک خواندن کره شمالی ، خواستار افزایش توان بازدارندگی آمریکا در منطقه شد.

سئول: باید کاری کنیم که پیونگ‌یانگ چاره‌ای جز مذاکره نداشته باشد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیر امور خارجه کره جنوبی روز چهارشنبه  مدعی شد که کره شمالی «خطر آشکار» است.

«پارک جین» وزیر امور خارجه کره جنوبی روز چهارشنبه به شبکه خبری «سی‌‌‌ان‌ان» گفت، آزمایش‌های موشکی مکرر «کیم جونگ اون» رئیس کره شمالی و هشدارهای مکرر او مبنی بر استفاده از سلاح‌های اتمی نمایش تجاوزگری است و تنها راه مقابله با آن بازدارندگی گسترده آمریکاست.

وی گفت: «کاری که کره شمالی انجام می‌دهد کاملا اشتباه است. آنها تهدیدات اتمی و موشکی را تشدید کرده  و صلح و ثبات در شبه جزیره کره را تهدید می‌کنند.»

بر اساس این گزارش، کره شمالی یک موشک بالستیک قاره‌پیما را در روزهای اخیرا آزمایش کرد که ادعا شده می‌تواند برای حمله به هر نقطه از جهان مورد استفاده قرار گیرد.

پس از پرتاب موشک در روز دوشنبه، «کیم یو جونگ» خواهر کیم جونگ اون، درباره آزمایش های موشکی بیشتر هشدار داد و گفت این آزمایش‌ها ادامه خواهند یافت مگر اینکه ایالات متحده رزمایش نظامی با کره جنوبی را متوقف کند.

وزیر خارجه کره جنوبی ادامه داد: «بازدارندگی گسترده ایالات متحده تنها راهی است که ما می‌توانیم به طور موثر از کشورمان برابر تجاوزات کره شمالی محافظت کنیم .»

وی افزود که تقویت این بازدارندگی مستلزم استقرار موثر تجهیزات نظامی راهبردی ایالات متحده وهمچنین تمرین و آموزش است.

پارک گفت: «رهبر کره شمالی باید ببیند که مذاکره تنها گزینه اوست.ما باید فضایی ایجاد کنیم که کره شمالی چاره‌ای جز بازگشت به میز مذاکره نداشته باشد.»

وزیر خارجه کره جنوبی گفت: «صلح و ثبات در تنگه تایوان برای صلح و ثبات در شبه جزیره کره ضروری و امنیت و شکوفایی کل منطقه ضروری است.»

 

به دنبال اعلام کره شمالی مبنی بر آزمایش موشک بالستیک قاره پیما، ایالات متحده روز یکشنبه بمب افکن‌های فراصوت دوربرد خود با قابلیت حمل بمب اتمی را برای تمرین مشترک با جنگنده‌های کره جنوبی به پرواز درآورد.

 رئیس ستاد مشترک کره جنوبی اعلام کرد که ایالات متحده بمب‌افکن‌های «بی-۱» را برای آموزش با جنگنده ‌های کره جنوبی به شبه جزیره کره فرستاده است. در این بیانیه بر تعهد امنیتی «مستحکم »آمریکا به کره جنوبی تاکید شده است (جزئیات بیشتر).

پایان پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول