اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

مدرسه اولیا و مربیان راه‌اندازی می‌شود

سرپرست اداره‌کل انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش از راه‌اندازی طرح مدرسه اولیا و مربیان در راستای استفاده از ظرفیت خانواده‌ها برای ایجاد یک رابطه تعاملی خوب بین انجمن اولیا و مدرسه خبر داد.

مدرسه اولیا و مربیان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، شهلا باقری سرپرست اداره‌کل انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش در گردهمایی نمایندگان منتخب انجمن‌های اولیا و مربیان و مدیران مدارس برتر در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، با بیان اینکه مصوبه کلی برای قرارگیری قانونی انجمن اولیا و مربیان در چارچوب نظام تعلیم و تربیت در سال ۱۳۵۸ از سوی شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ شده است، اظهار کرد: این نگاه در شورای انقلاب وجود داشت که والدین باید همگام با مدرسه برای تربیت همه جانبه و تربیت حکیمانه مشارکت داشته باشند.

وی ادامه داد: انجمن‌های اولیا و مربیان دارای جایگاه و منزلت خاصی هستند و جایگاه مردمی خود را حفظ کردند و امروز همه اینجا جمع شده‌ایم تا با برگزاری این گردهمایی از انجمن‌های برتری که با توجه به محدودیت‌های موجود فعالیت داشته‌اند و دارای عملکرد خوبی بوده‌اند، تقدیر و تشکر به‌عمل آوریم.

باقری در ادامه با اشاره به سیاست‌های کلی خانواده که در سال ۹۵ از سوی رهبر معظم ابلاغ شد، گفت: باید ظرفیت‌های خودمان را در این زمینه فعال کنیم و موضع خانواده محوری را در انجمن‌ها و سازمان‌ها تحقق ببخشیم. تلاش‌های بسیاری در وزارت آموزش و پرورش در این خصوص صورت گرفت و براساس تلاش‌های انجام شده، توانستیم انجمن‌های اولیا و مربیان را از یک مرکز غیر انتفاعی به سطح  اداره کل در آموزش و پرورش  برسانیم و در این حوزه ۲۶ وظیفه در آیین‌نامه معین شده است.

وی با بیان اینکه سواد‌آموزی والدین یکی از ۲۶ وظایف تعیین شده برای اداره‌کل انجمن اولیا و مربیان است، عنوان کرد: سازمان نهضت سواد آموزی متولی اصلی این امر است و ما نیز به عنوان یک وظیفه این موضوع نگاه می‌کنیم تا نهضت سوادآموزی والدین به سرانجام برسد.

سرپرست اداره‌کل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه معاونت‌های تربیتی باید خانواده محور باشند، بیان کرد: خانواده محور بودن به این معنا نیست که در کلان بگوییم خانواده مهم است، بلکه باید برنامه‌‌ریزی‌های خوبی براساس اثرگذاری بر ای خانواده‌ها انجام شود و ارزیابی‌های لازم صورت گیرد.

باقری افزود: در حد وظایف در نظر گرفته شده باید سیاست‌گذاری‌های لازم را انجام دهیم و براساس تمهیداتی که اندیشیده می‌شود وظایف‌مان را از طریق ریل گذاری تنظیم کنیم.

وی با بیان اینکه برای دستیابی به تربیت حکیمانه و حکمرانی خانواده باید راهکارهای صحیح ارائه شود، گفت: مدرسه اولیا و مربیان یکی از راهکارهاست که در گردهمایی امروز از این طرح رونمایی خواهد شد. در این مدارس مهارت‌آموزی و آموزش‌های لازم به خانواده‌ها ارائه می‌شود. در این طرح از ظرفیت خانواده ها استفاده می‌کنیم و یک رابطه تعاملی خوب بین انجمن اولیا و مربیان و مدرسه به وجود خواهد آمد.

پایان پیام/ ت 1255

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول