اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

توفان برف بیش از 1000 پرواز در آمریکا را زمین‌گیر کرد+تصاویر

بر اساس داده‌ها ، توفان برفی سهمگینی که شمال ایالات متحده را فرا گرفته باعث لغو حدود ۱۲۰۰ پرواز شد.

توفان برف بیش از 1000 پرواز در آمریکا را زمین‌گیر کرد+تصاویر

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بر اساس داده‌های FlightAware، توفان برفی سهمگینی که شمال ایالات متحده را فرا گرفته، حدود ۱۲۰۰ پرواز را تا چهارشنبه (۲۲ فوریه) به ناچار لغو کرد. در همین حال، کارشناسان هواشناسی هشدار می‌دهند آمریکایی‌ها به دلیل یخ زدن بزرگراه‌ها از سفر با خودرو هم خودداری کنند. 

به گزارش راشا تودی، فرودگاه‌های غرب میانه با بدترین اختلالات مواجه بوده‌ و تا عصر چهارشنبه در مینیاپولیس ۱۲.۷ سانتیمتر برف باریده و پیش‌بینی می‌شود یک فوت دیگر (۳۰.۵ سانتیمتر) یا بیشتر تا صبح پنجشنبه (به وقت محلی) روی زمین بنشیند. 

ملیسا دای هواشناس سرویس هواشناسی ملی گفت الگوی غیرمعمول که باعث بارش برف زیاد در یک توفان بزرگ شده به قدری نادر است که ممکن است این توفان را در بین پنج مورد از بزرگترین توفان‌ها در منطقه قرار دهد. 

فرانک پریرا کارشناس هواشناسی سرویس ملی هواشناسی آمریکا هم هشدار داده رانندگان با شرایط سفر خطرناک تا غیرممکن روبرو هستند و باید مگر در زمان ضروری  از رانندگی بپرهیزند. 

هشدارهای توفان یخ از شمال آیووا تا میشیگان صادر شده و علاوه بر این‌ها، توفان‌ها می‌تواند باعث سقوط درختان و کنده شدن خطوط برق شود. آدام دوتی هواشناس ارشد پیش‌بینی کرده که این توفان احتمالاً یکی از بزرگترین توفان‌های زمستان خواهد بود. اما به گفته او جنوب آمریکا تجربه متفاوتی خواهد داشت و بالاترین درجه هوا در این زمان از سال، ۲۷ درجه سانتگیراد در واشنگتن و بین ۳۰ تا ۳۴ درجه از نیواورلئان تا فلوریدا را تجربه خواهد کرد. 

همچنین یکی دیگر از مصایب این توفان قطعی برق بوده که مرکز کالیفرنیا اطراف سانفرانسیسکو را با موجی از خاموشی روبرو کرده و ۱۳۵ هزار خانه و مشاغل را سه‌شنبه شب بدون برق گذاشت. شش هزار و ۴۰۰ خانه در سن ‌دیگو هم با قطعی برق مواجه شدند. برف اواخر هفته در سراسر ایالت کالیفرنیا حتی در جنوب آن که به ندرت شاهد برف بوده، پیش‌بینی شده است. 

 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول