اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

عرضه املاک شهرداری تهران در بورس کالا

مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران گفت: هرملک متعلق به شهرداری تهران بسته به ظرفیتی که دارد یا وارد بورس کالا شده و یا برای تهاتر با طلب کاران هزینه می شود.

عرضه املاک شهرداری تهران در بورس کالا

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، ابوذر مختاری در مورد شناسایی املاک شهرداری تهران در مناطق پایتخت با بیان اینکه کمیته شناسایی املاک در مناطق فعال است، گفت: درصد املاک شهرداری که شهرداری از آن خبر ندارد بسیار کم است. به هر حال شهر تهران بزرگ و شهرداری نیز قدمت زیادی دارد و ممکن است اساسا اطلاعی نداشته باشیم که این پلاک برای شهرداری است که البته باید تاکید کنم که این املاک، جزو املاک مولد شهرداری تهران نیست و این پلاک های غیرمولد هستند که ممکن است متعلق به شهرداری تهران باشد اما اسناد آن را در اختیار نداشته باشیم.

هیچ پلاکی را در تهران تا وقتی بارگذاری کامل نشود، نمی‌فروشیم

شهرداری تهران خام فروشی ندارد

مختاری در مورد مولدسازی املاک در شهرداری تهران با بیان اینکه هیچ پلاکی را تا وقتی بارگذاری کامل نشود، نمی فروشیم، افزود: ما خام فروشی نداریم و نگاهمان در مدیریت شهری جدید این است که اگر قرار است ملکی به کمیسیون ماده ۵ یا ... برود، پیش از فروش و یا واگذاری این فرآیند را در راستای افزایش ارزش افزوده انجام دهیم و بعد از آن ملک ارزیابی می شود تا با شرایط جدید بارگذاری شده برای لیست فروش آماده و برای مشارکت از آن استفاده شود.

تاکید بر مولد سازی املاک شهرداری تهران 

وی با بیان اینکه ما این پیشنهاد را به بسیاری از دستگاه ها دادیم که املاکشان را خام نفروشند بلکه شهرداری شرایطی را برای ملک شان فراهم می کند تا بعد از رعایت ضوابط شهرسازی، ملک مولد شود و بعد بفروشند، گفت: چراکه املاک این دستگاه ها بیت المال است، نه اینکه خام ملک را بفروشند و بعد مالک جدید مراحل شهرسازی را برای مولدسازی برود و ارزش افزوده ملک افزایش یابد.

آخرین وضعیت املاک فروخته شده شهرداری تهران در بورس 

مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران  در مورد مشکلات پیش آمده برای املاک فروخته شده شهرداری در بورس کالا و شکایت خریداران نیز توضیح داد: هیچ شکایتی نداریم و املاک را به فروش رساندیم و صورت جلسه تحویل را به آنها ارائه کردیم و در حال حاضر در فرآیند فرم دو امضایی است که بعد از آن به دفترخانه معرفی خواهند شد و سند املاک به مالکان جدید منتقل می شود نه خسارتی از ما گرفتند و نه شهرداری خسارتی پرداخت کرد و بر اساس توافق املاک را تحویل داده و سند را منتقل می کنیم.

املاک شهرداری تهران یا وارد بورس کالا و یا تهاتر می‌شوند 

وی در پاسخ به این سوال که چند ملک دیگر شهرداری تهران در بورس عرضه می شود؟  افزود: هرملکی بسته به ظرفیتی که دارد یا وارد بورس کالا شده و یا برای تهاتر با طلب کاران هزینه می شود، چراکه به تازگی شهرداری تهران اجازه فروش یک ملک به ارزش ۱۵۳۰ میلیارد تومان از شورا را گرفته و قطعا این نوع ملک ها را نمی‌توان در بورس عرضه کرد؛ بلکه باید وارد فاز تهاتر با طلبکاران شهرداری تهران شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول