اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

سپاه مظهر ایستادگی ملت ایران است

امام جمعه پارسیان گفت: دلیل عمده دشمنی آمریکا و غرب با سپاه، ایستادگی سپاه در برابر توطئه های آنان است که این نیرو را در نزد ملت ایران به مظهر ایستادگی بدل ساخته است.

سپاه مظهر ایستادگی ملت ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از پارسیان، حجت الاسلام محمد بارانی خطیب نماز جمعه شهرستان پارسیان ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه با اشاره به التهابات اخیر در بازار ارز و طلا گفت: همه شواهد و حقایق میدانی نشان از بروز یک عملیات بزرگ معیشت پایه مبتنی بر جنگ ادراکی و شناختی دارد و دشمن دست به یک کودتای اقتصادی زده است 

وی با طرح سوالاتی پیرامون تثبیت و تعادل نرخ ارز در حوادث یک سال گذشته در مسائلی چون توقف مذاکرات هسته ای، حذف ارز ترجیحی، اغتشاشات پاییز و... عنوان کرد: چرا در دی ماه که اغتشاشات تمام و تقریبا آرامش بر کشور حاکم شده بود ناگهان شاهد رشد سریع قیمت ارز و طلا و برخی اقلام غذایی بودیم؟! آیا این شکل گیری بازار مجازی و اتاق های معاملات فردایی و درج قیمت دلار هرات، اربیل و دوبی در کانال های تلگرام و اینستاگرام با قیمت گذاری کاذب و لحظه ای عادی است؟! با همسو شدن برخی رسانه های داخلی با اینترنشنال و.... عادی است؟! 

حجت الاسلام بارانی با تاکید بر پاسخگویی بهنگام و عالمانه به مردم، در ادامه با ارائه راهکار مطرح شده از جانب کارشناسان اقتصادی افزود: ایجاد حکمرانی واحد ارزی در داخل و خارج در کنترل این التهابات بسیار مهم است لذا بانک مرکزی باید با برنامه و اقتدار و اختیار کامل برای ایجاد ثبات در بازار ارز ورود کند و البته در کنار مدیریت فشار خارجی باید جلوی بی تدبیری و ضعف ها و کاستی های داخل نیز گرفته شود.

وی افزود: بانک مرکزی از جایگاه حسابداری ارزی باید به سمت حکمرانی ارزی گام بردارد و این راه حل اساسی است که البته گام های خوبی نیز مانند( ایجاد مرکز مبادله ارز و طلا؛ ایجاد شبکه تبادل مالی با روسیه؛ اتصال به ۱۲ بانک روسی و توافق با چین برای حذف دلار از معاملات دوجانبه) در جهت تحقق این مهم برداشته شده است که امیدواریم نتایج مطلوب حاصل بشود.

رییس شورای فرهنگ عمومی پارسیان با تبریک میلاد سیدالشهدا علیه السلام و روز پاسدار خطاب به این عزیزان گفت: تلاش کنید تا قله های معنویت و معرفت و اخلاق را بدست آورید که تربیت نیروی انسانی مومن و متعهد از افتخارات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

وی دلیل عمده ایستادگی سپاه در برابر مستکبرین عالم را ایمان و انگیزه مومنانه و الهی پاسداران معرفی و با تاکید بر تقویت این روحیه افزود: یک پاسدار در هر کجا که حضور دارد باید روح و حقیقت مساله پاسداری و سپاه پاسداران را مورد توجه جدی قرار بدهد و قدردان این لباس مقدس و بابرکت و میراث شهیدان باشد و قدرشناسی از این لباس سبز پاسداری در حفظ ایمان و معنویت است.

حجت الاسلام بارانی ضمن توصیه بر حفظ ایمان با رفتار خوب؛ تامل و تدبر خوب، توجه به خدا، حفظ و تقویت ارتباط با خدا و ائمه اطهار افزود: پاسداران انقلاب اسلامی باید در هر میدانی که انقلاب را تهدید می‌کند حضور با بصیرت داشته باشند و امروز بزرگترین تهدید انقلاب جنگ شناختی و همین لجن پراکنی ها و سیاه نمایی هاست و وظیفه پاسدار انقلاب حضور عالمانه، متقن و بابصیرت در میدان جهاد قطعی و فوری #تبیین است زیرا دشمن به دنبال مسمومیت فکر و ذهن جوانان و نوجوانان ماست و پادزهر این سم مهلک تبیین است

وی در پایان این بخش از خطبه دوم گفت: سپاه  مفتخر به پاسداری از انقلاب و رضایت ولی امر است و امروز هم دشمن نسبت به سپاه از همه عصبانی تر است که در حرف، سخنرانی ها، تهدیدات و تحریم هایشان مشهود است و علت هم همین است که سپاه ایستاده است لذا این روحیه و جهت گیری را در خود حفظ تقویت و گسترش دهید .

امام جمعه شهرستان پارسیان با تبریک روز ولادت حضرت ابولفضل علیه السلام و روز جانباز ضمن بیان ویژگی های ایشان گفت: جانبازان غیور ایران اسلامی به پیروی از قمر منیر بنی هاشم صفات برجسته ایشان را در خود تقویت و قدم در مسیر الهی گذاشتند و قطعا ایثار؛فداکاری ؛شجاعت و صبر بزرگ جانبازان برگرفته از منش الهی حضرت عباس علیه السلام است .

حجت الاسلام بارانی با گرامیداشت سالروز ولادت حضرت سید الساجدین علیه السلام، تدوین تفکر اصیل اسلامی را کار بزرگ امام چهارم عنوان و گفت: امروز صحیفه سجادیه به عنوان میراث گران‌سنگ امام سجاد علیه السلام در اختیار ماست که وقتی به مسائل مختلف عالم بشری نگاهی می اندازیم آنگاه نیاز شدید و روزافزون انسانیت به معارف صحیفه سجادیه بیشتر درک می‌شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی پارسیان با تشکر و قدردانی صمیمانه از دست اندرکاران کنگره بین المللی صحیفه سجادیه گفت: استان هرمزگان مفتخر به احیا؛معرفی و پرچمداری نشر و تبلیغ صحیفه سجادیه است و برگزاری چندین ساله کنگره امام سجاد علیه السلام توانسته است در راستای نشر و تبلیغ سیره و منش سیدالساجدین علیه السلام و معرفی معارف صحیفه سجادیه نقش مهمی را ایفا کند.

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول