اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

دشمن از اهرم اقتصاد برای فشار به ملت ایران استفاده کرده‌ است

امام جمعه دماوند گفت: جریان‌هایی که 100 روز کشور را ناامن کردند، این سرزمین را برای سرمایه‌گذاری اقتصادی ناامن جلوه دادند تا از ناامنی سیاسی و اجتماعی، ناامنی اقتصادی خلق کنند و فشار حداکثری را برای مهار حداکثری ایران ایجاد کنند.

دشمن از اهرم اقتصاد برای فشار به ملت ایران استفاده کرده‌ است

به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند، حجت‌الاسلام کاظم فتاح‌دماوندی، امام جمعه دماوند ظهر امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته دماوند اظهار کرد: امروز سوم شعبان سالروز میلاد با سعادت حضرت سیدالشهدا(ع) و روز پاسدار است و این روز را به همه شما نمازگزاران و عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) و به همه پاسداران انقلاب اسلامی تبریک می‌گویم.

وی با بیان اینکه پاسداران انقلاب اسلامی، خدمتگزاران صادق مردم هستند و در همه عرصه‌های خدمت و هنگام نیاز حضور دارند و به خدمت به مردم افتخار می‌کنند، گفت: مردم ایران سپاه پاسداران را دوست دارند و به خاطر آن به خود می‌بالند؛ سپاه سرزنده و بانشاط به خدمت خود ادامه می‌دهد و تحریم‌های دشمنان از محبوبیت سپاه چیزی نمی‌کاهد.

سپاه از دل مردم است

امام جمعه دماوند افزود: سپاه از دل مردم بیرون آمده و در دل مردم جا دارد؛ سپاه باید مردمی بماند و به مردمی بودن خود افتخار کند؛ دشمن بعد از شکست خوردن در اغتشاشات اخیر به جنگ و کودتای اقتصادی علیه ملت ایران رو آورده است تا فشارها را بر مردم بیشتر کند.

فتاح‌دماوندی تصریح کرد: این روزها شاهد التهابات سنگین در بازار پول و سرمایه کالا هستیم؛ قیمت‌ها هر روز بیشتر می‌شود و قدرت خرید مردم پایین‌تر می‌آید و دشمنان ما از اهرم اقتصاد برای فشار به ملت ایران استفاده کرده‌اند؛ جبران عقب ماندگی 10 ساله اقتصادی کشور در دهه ۹۰ به همان میزان وقت می‌خواهد تا با روحیه جهادی و مقاومتی، اقتصاد کشور را تقویت کنیم.

وی بیان کرد: ۱۹ ماه از آغاز کار دولت می‌گذرد و آیت الله رئیسی برای تقویت اقتصاد کشور کارهای مهمی انجام داده است؛ اما چرا اکنون دچار نوسانات سکه و ارز شده ایم؟ چرا از شهریور تا دی ماه ۱۴۰۰ بازار ارز و طلا ثبات داشت و قیمت دلار بین ۲۷ تا ۳۰ هزار تومان ثابت و شناور بود؟ چرا در زمستان سال قبل که دشمن می‌خواست دلار را تا ۶۰ هزار تومان بالا ببرد نتوانست و این اتفاق نیفتاد؟

امام جمعه دماوند ادامه داد: چرا با آغاز اغتشاشات در پاییز امسال التهابات ارزی نداشتیم و چرا از دی ماه امسال که آرامش در کشور حاکم شد، ناگهان در طی دو ماه دی و بهمن برخی کالاها مثل گوشت و ارز و طلا رشد سریع پیدا کرد و گران شد؟ چه کسی در تابلوهای مجازی تلگرام و اینستاگرام قیمت دلار اربیل و هرات و دبی را به صورت لحظه‌ای و دروغین ثبت می‌کند؟

فتاح‌دماوندی تأکید کرد: چرا برخی مسئولان دولت‌های قبل که خودشان از مسببان ضعف اقتصادی کشور هستند و زلف اقتصاد را به وعده‌های دروغین غربی‌ها گره زده‌اند، اکنون به میدان آمده‌اند و به جای پاسخ‌گویی از خطاهای راهبردی خود همزمان با شبکه‌های بیگانه تحلیل‌های طلبکارانه ارائه می‌کنند و با وقاحت تمام راه حل اساسی مشکلات را در سازش با غرب و آمریکا معرفی می‌کنند؟

وی در ادامه اظهار داشت: جریان‌هایی که 100 روز کشور را ناامن کردند و در آتش ناامنی می‌دمیدند، این سرزمین را برای سرمایه‌گذاری اقتصادی ناامن جلوه دادند تا از ناامنی سیاسی و اجتماعی، ناامنی اقتصادی خلق کنند و فشار حداکثری را برای مهار حداکثری ایران ایجاد کنند.

امروز ما به حکمرانی ارزی نیاز داریم

امام جمعه دماوند خاطرنشان کرد: اما اکنون که شما مردم به فتنه سیاسی - اجتماعی دشمن در پاییز ۱۴۰۱  ورود نکردید و با فتنه گران بی‌محلی کردید و آنها را تنها گذاشتید و در صحنه‌های مختلف از جمله راهپیمایی‌ها و تشییع جنازه شهدا و علما حضور پیدا کردید، به جنگ اقتصادی روی آورده‌اند.

فتاح‌دماوندی افزود: تهدید ایران به گشودن پرونده‌های موشکی و پهبادی و حقوق بشری و راه اندازی کمپین‌ها و تظاهرات و تجمع‌ها  و نشست‌ها در خارج کشور و رسانه‌ها علیه نظام اسلامی ما، همه و همه برای کودتای اقتصادی علیه ماست و امروز ما به حکمرانی ارزی نیاز داریم و بانک مرکزی باید افسار دلار و سکه را در دست بگیرد و از دست کانال‌های غیررسمی و صرافی‌ها خارج کند.

وی گفت: ایجاد سوئیفت و شبکه تبادل مالی بین ایران و روسیه و اتصال ما به ۱۲ بانک روسی و توافق ایران و چین برای حذف دلار و انجام مبادلات تجاری بر پایه ریال - یوان می‌تواند نقطه امید بخشی برای حکمرانی ارزی خارجی ایران باشد؛ باید بین بانک مرکزی و وزارت صمت و نفت هماهنگی‌هایی به وجود بیاید و در همه فرآیندهای منتهی به تعیین قیمت ارز، بانک مرکزی حضور و حتی حق وتو داشته باشد.

مردم با افزایش قیمت‌ها در سختی و رنج هستند

امام جمعه دماوند تصریح کرد: راه‌اندازی مرکز مبادلات ارز و طلا می‌تواند گام موثری در ایجاد و تقویت حکمرانی اقتصادی باشد؛ به هر حال، مردم به خاطر تورم بسیار بالا و افزایش قیمت‌ها در سختی و رنج هستند و از دولت توقع دارند که قیمت‌ها را کنترل کند.

فتاح‌دماوندی بیان کرد: اقشار ضعیف جامعه به خرید سکه و دلار فکر نمی‌کنند، اما نیاز دارند که برنج و گوشت بخرند؛ قیمت گوشت سرسام‌آور شده است؛ البته دولت سعی کرده است قیمت مرغ منجمد را پایین نگه دارد.

وی تأکید کرد: دولت باید برنامه‌ریزی داشته باشد تا اقلام مورد نیاز روزانه مردم و خوراکی‌های ضروری را به قیمت متناسب با حقوق حداقلی حدود ۶ - ۷ میلیون تومانی فعلی در دسترس مردم قرار دهد.

با گرانفروشان بازار شب عید برخورد قانونی انجام شود

امام جمعه دماوند خاطرنشان کرد: بسیاری از جوانان آماده ازدواج، از قیمت اجاره بهای منزل و حتی خوراک و پوشاک و تورم بالا در بازار نگرانند و منتظر اقدام دولت برای ثبات قیمت‌ها هستند.

فتاح‌دماوندی اضافه کرد: از بازرسی اصناف و نهادهای نظارتی تقاضا داریم تا با گرانفروشان بازار شب عید برخورد قانونی انجام دهند و مردم را از نگرانی خارج کنند و از کسبه با انصاف تقدیر کنند.

پایان پیام/67015/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول