اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

حضور پرشور زائران در حرم حضرت عباس(ع)/ خادمان، درهای ورودی بستند+فیلم

همزمان با شب میلاد حضرت عباس علیه‌السلام، کربلا مملو از جمعیت شد و خادمان حرم‌های مطهر مجبور شدند برای جلوگیری از ازدحام جمعیت دقایقی درهای ورودی را ببندند.

حضور پرشور زائران در حرم حضرت عباس(ع)/ خادمان، درهای ورودی بستند+فیلم

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، شب گذشته هم‌زمان با شب میلاد حضرت عباس علیه‌السلام کربلا مملو از جمعیت بود؛ تا جایی که در برخی ساعات به منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت، درهای ورودی به حرم برای دقایقی بسته می‌شد.

 

حضور زائران در جوار ضریح حرم حضرت عباس (ع)

البته با وجود بسته شدن درها، بسیاری در پشت در صف می‌کشیدند تا پس از باز شدن ورودی‌ها بتوانند به زیارت حرم حضرت عباس علیه‌السلام مشرف شوند.

پس از اقامه نماز مغرب و عشا، مراسم جشن میلاد حضرت عباس علیه السلام در خیابان قبله حرم عباسی برگزار شد.

 

خادمان حرم عباسی برای سقای دشت کربلا جشن تولد گرفتند

برای این منظور، خادمان حرم سقای دشت کربلا صندلی‌هایی بیرون حرم چیده و مراسم جشن را با تلاوت آیاتی از قرآن آغاز کردند. مولودی‌خوانی از دیگر برنامه‌های این جشن بود و پس از آن بین جمعیت شکلات پخش و برخی از گل‌های طبیعی را بین زائران توزیع کردند. 

جشن میلاد حضرت عباس (ع) در باب القبله حرم

مراسم جشن میلاد علمدار کربلا تا بامداد ادامه داشت و پس از پایان مراسم جشن میلاد حضرت عباس علیه‌السلام توسط خادمان آن حضرت، زائران در سمت باب القبله حرم به پایکوبی پرداختند و این شب باعظمت را به ام البنین مادر آن حضرت تبریک گفتند.  

 

به گزارش فارس، در اعیاد شعبانیه استقبال زائران ایرانی برای سفر عتبات آنقدر بالا بوده که بسیاری از ظرفیت‌های کاروان‌ها تکمیل شده است و هزاران ایرانی در شهرهای زیارتی عراق حضور دارند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول