اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

توجه ویژه دولت به مناطق محروم روستایی باعث مهاجرت معکوس شد

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: توجه ویژه دولت به مناطق محروم روستایی نه تنها باعث بازگشت معکوس به روستا شده بلکه اشتغالزایی را هم به دنبال داشته است.

توجه ویژه دولت به مناطق محروم روستایی باعث مهاجرت معکوس شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مصطفی طاهری نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در بازدید از طرح‌های اشتغالزایی کمیته امداد استان زنجان، اظهار کرد: توجه به اشتغال اقشار نیازمند و تسهیل‌گری در این حوزه با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود از اولویت‌های مورد نظر  در حمایت از جامعه هدف کمیته امداد و سایر اقشار نیازمند است.

وی ادامه داد: با همین رویکرد بازاریابی برای طرح‌های اشتغال کمیته امداد به عنوان یک اولویت مهم که می‌تواند پایداری طرح‌های اشتغال ایجاد شده و درامدزایی بیشتر آنها را تضمین کند دنبال می‌شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، افزود: توسعه و فعال‌سازی واحدهای تولیدی و کارگاه‌های کوچک اشتغالزایی را یکی از اقدامات مفید برای بهبود فضای کسب و کار و ایجاد اشتغال دانست و بر حمایت از صنایع کوچک و اشتغال خرد در قالب کارگاه‌های تولیدی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و اقشار نیازمند تاکید کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان نیز در این بازدید اظهار کرد: به برکت نظام جمهوری اسلامی اتفاقات بزرگی در حوزه رسیدگی به اقشار نیازمند با رویکرد توانمندسازی انجام شده است.

وی با اشاره به توجه ویژه دولت به مناطق محروم و روستایی اضافه کرد: توجه ویژه دولت به مناطق محروم روستایی نه تنها موجب بازگشت معکوس شده بلکه اشتغالزایی را هم به دنبال داشته و با همین رویکرد و در قالب تفاهم نامه همکاری فی ما بین کمیته امداد و استانداری زنجان، این نهاد آمادگی لازم برای توسعه اشتغال در این مناطق را دارد.

صالحی با اشاره به برنامه کمیته امداد در راستای تقویت اشتغال در روستاها افزود: آماده‌ سرمایه‌گذاری در این بخش هستیم و برای عملیاتی شدن این موضوع برنامه ریزی و اقدام موثری از طریق این نهاد انجام می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان با تاکید بر اینکه ایجاد اشتغال مددجویان این نهاد به صورت هدفمند انجام می‌شود، ادامه داد: بررسی کامل توانمندی خانواده‌ها از لحاظ درآمدی، ملاک خروج خانواده‌ها از چرخه حمایتی امداد بوده و رویکرد این نهاد استمرار حمایت‌های اقتصادی و معیشتی خانواده‌ها تا زمان اطمینان از توانمندی آنان است.

صالحی با اشاره به اینکه در راستای پایدارسازی اشتغال مددجویان نظارت‌های لازم بر طرح‌های اجرا شده انجام می‌شود، افزود: در نتیجه اقدامات صورت گرفته در سال جاری ۶۸۴ خانواده و مجری طرح اشتغال خودکفا شده و از چرخه حمایت این نهاد خارج شده‌اند.

پایان پیام/723005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول