اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

حمایت میراث فرهنگی از هنرمندان برای ایجاد کارگاه‌های تولیدی

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان با اشاره به اینکه هنرمندان زنجانی دارای قابلیت‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف هنری هستند، گفت: میراث فرهنگی نیز از این طرح‌های فاخر حمایت می‌کند.

حمایت میراث فرهنگی از هنرمندان برای ایجاد کارگاه‌های تولیدی

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سید سعید صفوی در مراسم افتتاح کارگاه الماس تراش روی مس اظهار کرد: مهم‌ترین اصل در آموزش تراش الماس تعیین درجه‌بندی آن است و در آموزش تراش الماس تاکید می‌شود که کیفیت تراش به طور مستقیم بر زیبایی و درخشش الماس تأثیر می‌گذارد.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان با اشاره به اینکه هنرمندان زنجانی دارای قابلیت‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف هنری هستند، گفت: امیدواریم افتتاح این کارگاه موجب پویایی بیشتر این رشته شود و میراث فرهنگی نیز از این طرح‌های فاخر حمایت می‌کند.
وی افزود: قابلیت عرضه در بازار بین‌المللی، قیمت مناسب، رعایت حقوق انسانی، عدالت‌محوری و استاندارد مکان تولید، برتری و مزیت بر اساس معیارهای تکنیکی و مواد به‌کاررفته، قابلیت تولید به مقدار زیاد، کیفیت، کاربرد در زندگی روزمره و نوآوری محصول از دیگر مزایای اصالت محسوب می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان نیز در این مراسم گفت: اداره کل با حمایت از بخش خصوصی برای ارتقای مهارت و تقویت جامعه شاغل در حوزه مس و مسگری،‌‌ کارگاه الماس تراش روی مس را در مرکز شهید رجایی زنجان راه‌اندازی می‌کند تا علاقه‌مندان با آموزش هنر صنایع‌دستی در صنعت مسگری که هنری ماندگار از پیشنیان است را حفظ و در اشتغال و کارآفرینی در این حرفه پویا باشند.

محمدرضا انصاری گفت: هنر مسگری یکی از رشته‌های اصیل، تاریخی و ماندگار شهر زنجان و ایران به شمار می‌رود و اشیا و ظروف مسی دست ساز از زمان‌های دور در موزه‌ها قابل مشاهده است.

وی افزود: استفاده از فلز برای رفع احتیاجات بشری پس از سنگ، گل و چوب مورد توجه انسان‌های نخستین قرار گرفت. در این میان «مس» به دلیل سهولت در استخراج و بهره‌برداری، شکل‌پذیری و چکش‌خواری بالا مورد استفاده قرار گرفت. صنعت دستی مس در زنجان به بیش از یک هزار سال قبل و به دوره ساسانیان باز می‌گردد.

مدیرکل آموزش و فنی و حرفه‌ای استان زنجان افزود: اوج هنر فلزکاری دوره اسلامی مربوط به سلجوقیان است که در این دوره زنجان در کنار مراکزی، چون خراسان، موصل، همدان، ری و اصفهان یکی از مهم‌ترین قطب‌های فلزکاری محسوب می‌شده و در این دوره زنجان به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز تهیه ظروف مرصع‌کاری شده، مطرح بوده است.

وی ادامه داد: این اداره کل با حمایت از بخش خصوصی جهت ارتقاء مهارت و تقویت جامعه شاغلین در حوزه مس و مسگری،‌‌ کارگاه الماس تراش روی مس را در مرکز شهید رجایی زنجان راه اندازی می‌کند تا علاقه مندان با آموزش هنر صنایع دستی در صنعت مسگری که هنری ماندگار از پیشنیان است را حفظ و در اشتغال و کارآفرینی در این حرفه پویا باشند.
پرویز خالقی فرماندار شهرستان زنجان ضمن افتتاح و بازدید از کارگاه الماس تراش روی مس گفت: براساس ماده 16 قانون حمایت از کارآفرینان و تولیدکنندگان که دارای گواهینامه آموزش فنی و حرفه‌ای است با مراجعه به سامانه جهت اخذ وام ثبت‌نام کنند و و این حمایت اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان از نظر فضا و آموزش و صدور گواهینامه مهارتی قابل ستایش و قدردانی می‌باشد.
فرماندار زنجان در خصوص تولیدات کارآفرینان این مرکز گفت: به پیشنهاد انصاری مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان در نظر است بازارچه ای برای فروش تولیدات در جوار همین مرکز آموزشی برپا شود.

پایان پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول