اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  اخبار

70 درصد قیمت مرغ بابت هزینه دان است/ عرضه و تقاضا در صنعت طیور تعیین‌کننده است

مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال گفت: قیمت تمام شده دان باعث شد قیمت تمام شده مرغ هم به همین نسبت ۴ برابر شود.

70 درصد قیمت مرغ بابت هزینه دان است/ عرضه و تقاضا در صنعت طیور تعیین‌کننده است

به گزارش باشگاه خبرنگاران توانا، مجید صنعتگر مدیر عامل شرکت مرغ اجداد زربال درباره پیشینه کاری خود گفت: حدود ۲۵ سال است که در این صنعت فعالیت مستمر دارم و در  شرکت‌های مختلفی از جمله مرغ‌داران طوس در خراسان، مرغ مادر دیزباد، شرکت مرغ اجداد زربال و خوراک دام و طیور مشهد دارای سمت‌های مدیر تولید، مشاور و مدیرعامل بوده‌ام.

وی درباره هدف از شرکت در نمایشگاه مسئله محور توضیح داد: این نمایشگاه از طرف سازمان اقتصادی کوثر تشکیل شده و تمام شرکت‌هایی که در این نمایشگاه شرکت کردند متعلق و وابسته به سازمان اقتصادی کوثر و بنیاد شهید هستند. اصلی‌ترین هدف ما از حضور در این نمایشگاه طرح مسائل و مشکلاتمان با شرکت‌های دانش بنیان و مؤسسات و دانشگاه‌های کشور بوده است. بزرگترین مسئله‌ای که به دنبال حل آن هستیم افزایش بهره‌بری است.

صنعتگر درخصوص شرایط تولید و فروش مرغ و طیور در ایران گفت: در صنعت طیور هم مانند پتروشیمی، معدن، نفت و دیگر صنایع، اقتصاد وجود دارد. اگر اقتصاد در آن نباشد تولیدکننده‌ها از بین می‌روند و مصرف‌کننده آسیب می‌بیند. تنها چیزی که در این صنعت تعیین کننده است عرضه و تقاضا است. آنچه که در این صنعت قیمت را تعیین می‌کند عرضه و تقاضا است. اگر تولید کم و تولید کننده حذف شود  قطعاً کاهش تولید رخ می‌دهد. ما همیشه سعی کردیم تولید با مصرف متعادل باشد تا تولیدکننده یک در‌آمد حداقلی  داشته باشد که لااقل زیان نکند. اما آنچه که الان اتفاق افتاده این است که از اردیبهشت ماه یارانه‌ای که دولت به نهاده‌های وارداتی این صنعت پرداخت می‌کرد حذف شده است. این امر باعث شد که قیمت تمام شده دان که تقریباً ۷۰ درصد قیمت مرغ، قیمت دان است، ۴ برابرشود. خب این قیمت تمام شده دان باعث شد قیمت تمام شده مرغ هم به همین نسبت ۴ برابر شود. این فشار را یا باید تولیدکننده تحمل کند یا مصرف‌کننده.

مدیرعامل شرکت اجداد زربال درباره وعده عملی نشده دولت درخصوص کارت پروتئین اظهار کرد: اول قرار دولت این بود به جای یارانه‌ای که حذف کرده یک کارت پروتئین یا یک یارانه جدا برای خرید پروتئین به مصرف‌کننده بدهد که تاکنون اتفاق نیافتاده است. در واقع یک مدتی این فشار را تولید کننده تحمل کرد و این باعث شد که تولید‌کننده‌های زیادی از بین بروند. الان احتمال پایین آمدن تولید در آینده وجود دارد و این فشار با افزایش قیمت به مصرف‌کننده منتقل می‌شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول