اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

افتتاح دو پروژه عمرانی در جنوب تهران/ مسیر مردم ۲۲.۴ کیلومتر کوتاه‌تر شد

دو پروژه عمرانی شهر تهران، با حضور شهردار تهران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران و رئیس پلیس راهور تهران به بهره برداری رسید و با افتتاح این پروژه ها، 22.4 کیلومتر مسافت سفرهای درون شهری کاهش می یابد.

افتتاح دو پروژه عمرانی در جنوب تهران/ مسیر مردم ۲۲.۴ کیلومتر کوتاه‌تر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، دو پروژه عمرانی شهر تهران، در سی و پنجمین پویش امید و افتخار، پیش از ظهر امروز با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران، سردار محمد حسین حمیدی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ و سایر مسؤولان افتتاح و به بهره برداری رسید.

تقاطع غیرهمسطح دوربرگردان شرق به شرق بزرگراه شهید آوینی به نام پل شهید وحید زمانی‌نیا، با عرشه فلزی به طول ۴۵۰ متر و عرض متوسط ۸ متر با ۴ دهانه و ۶ ستون برای دو خط عبوری و دیوارهای حائل به مساحت ۱۴۷۰ مترمربع در منطقه ۲۰ یکی از این پروژه ها بود که امروز به بهره برداری رسید.

اتصال بزرگراه شهید نجفی رستگار به بزرگراه امام علی(ع)، شامل مسیر کندروی شمالی بزرگراه شهید نجفی رستگار با عرض ۱۰ متر و طول ۲۰۰ متر، رمپ راستگرد شمال به غرب با عرض ۶ متر و طول ۳۳۰ متر، لوپ شرق به جنوب تقاطع با عرض ۹ متر و طول ۳۲۰ متر و روسازی مسیر کندروی شمالی بزرگراه شهید نجفی رستگار به طول هزار متر در منطقه ۱۵ دومین پروژه امروز بود که افتتاح شد.

 

با افتتاح این دو پروژه، ۵.۴ کیلومتر در منطقه ۲۰ و حدود ۱۷ کیلومتر در منطقه ۱۵ و در مجموع ۲۲.۴ کیلومتر مسافت سفرهای درون شهری کاهش می یابد همچنین مشکلات ترافیکی، آلایندگی و تصادفات کاهش چشمگیری خواهد یافت.

با حضور شهردار تهران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، رئیس پلیس راهور تهران، فرماندار ویژه شهرستان ری و سایر مسؤولان در شهرری، تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید آوینی به دست پدر شهید وحید زمانی‌نیا افتتاح شد. 

همچنین از طریق ارتباط ویدیو کنفرانس با منطقه 15، اتصال بزرگراه شهید نجفی رستگار به بزرگراه امام علی(ع) به دست خانواده شهید عیدی افتتاح شد. 

 

جعفر شربیانی رئیس شورای اسلامی شهرستان ری در این مراسم اظهار کرد: یکی از اساسی ترین محورهای شورای ششم شهر توزیع مناسب منابع در شهر تهران است تا فاصله طبقاتی کم شود و تلاش می کنیم فاصله بین جنوب و شمال تهران را کم کنیم.

وی گفت: این پروژه امروز در کمتر از ۶ ماه انجام شد و این پروژه ها باعث ایجاد بارقه های امید در دل مردم می شود، چراکه این طرح یکی از مطالبات مردم بود و تصادفات زیادی در این محور داشتیم.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به عملکرد معاونت عمرانی شهرداری تصریح کرد: در منطقه ۱۸ درخواست مردم تکمیل بزرگراه شهید بروجردی بود که به زودی بهره برداری می شود و این سرعت عمل معاونت عمرانی شهرداری باید در بقیه حوزه های شهرداری الگو شود.

شربیانی با بیان اینکه جنوب تهران مشکلات متعددی دارد و بنده تمرکزم بر محلات جنوب تهران است، افزود: دسترسی نواب به تندگویان هم باید زودتر تکمیل شود چرا که یکی از گلوگاه های ترافیکی جنوب تهران است.

پایان پیام/67062

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول