اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

کوهنوردان چهارمحالی در علوفه‌رسانی به حیات وحش با محیط‌بانان هم‌قدم شدند

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: بیست نفر از کوهنوردان و فعالان محیط زیست در کنار محیط‌بانان، برای علوفه‌رسانی به حیات وحش گرفتار در برف منطقه حفاظت‌شده شیدا در چهارمحال و بختیاری هم‌قدم شدند.

کوهنوردان چهارمحالی در علوفه‌رسانی به حیات وحش با محیط‌بانان هم‌قدم شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد به نقل از روابط عمومی محیط زیست چهارمحال و بختیاری سعید یوسف‌پور گفت: بیست نفر از کوهنوردان و فعالان محیط زیست در کنار محیط‌بانان، برای علوفه‌رسانی به حیات وحش گرفتار در برف منطقه حفاظت‌شده شیدا در چهارمحال و بختیاری هم‌قدم شدند.

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست چهارمحال و بختیاری افزود: علوفه‌رسانی به حیات وحش، نوعی فعالیتِ مداخله‌ای است که به نفع حیات‌وحش‌ و زیستگاه آن نیست؛ اما بارش برف بی‌سابقه‌ در استان، با ایجاد شرایط اضطراری؛ باعث شد برای نجات حیات وحش گرفتار در برف، در چند نوبت علوفه‌رسانی انجام شود.

وی تصریح کرد: این تصمیم پس از تشکیل کمیته بحران در اداره کل حفاظت محیط زیست استان و اعزام کارشناسان برای بررسی شرایط و جمع‌آوری داده‌ها و نیز هم‌فکری با صاحب‌نظران گرفته شد.

یوسف‌پور خاطرنشان کرد: در دو منطقه حفاظت شده «شیدا» و «تنگ صیاد» به دلیل تلفات محدود قوچ و میش‌های گرفتارشده در برف، با تلاش محیط‌بانان و مساعدت‌های سازمان، از طریق هوایی، علوفه‌رسانی با بالگرد انجام شد.

وی ادامه داد: با توجه ارتفاع زیاد برف و نیاز بیشتر به علوفه‌رسانی، برای استفاده از کمک‌های مردمی، فراخوان‌هایی انتشار یافت که مورد استقبال دوستداران محیط زیست و حیات وحش قرار گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان با اشاره به مشارکت داوطلبانه مردم در امدادرسانی به حیات‌وحش، گفت: کوهنوردان و فعالان محیط زیست در هوای بسیار سرد، در کنار محیط‌بانان برای علوفه‌رسانی به حیات وحش گرفتار در برف، به جای کوله پشتی، بسته‌های علوفه خشک را تا ارتفاعات منطقه حفاظت‌شده شیدا رساندند که این امر نشان از آگاهی‌ محیط‌زیستی مردم دارد.

وی عنوان کرد: در پایش محیط‌بانان در مناطق حفاظت شده، چند فرد از حیات وحش گرفتار در برف نیز پس از بازپروری و درمان به زیستگاه بازگشت داده شد.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول