اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

بیشترین افت تحصیلی کهگیلویه و بویراحمد در کدام رشته است؟

معاون آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: رشته ریاضی در استان ما حال ناخوشی دارد.

بیشترین افت تحصیلی کهگیلویه و بویراحمد در کدام رشته است؟

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج محمد جمالی در جمع خبرنگاران در خصوص آغاز فرایند هدایت تحصیلی ۱۱ هزار دانش آموز پایه نهم در استان اظهار کرد: هدایت تحصیلی دغدغه اصلی و اساسی خانواده هاست تعداد ۱۱ هزار دانش آموز پایه نهم در استان داریم ک باید فرایند هدایت تحصیلی را به کمک همه از جمله رسانه ها مطابق علایق و توانمدی آن ها هدایت کنیم، هدایت تحصیلی در راستای شکوفایی استعدادها و مقدمه عدالت آموزشی است.

وی بیان کرد: در سطح استان شور و نشاط خانواده ها به سوی رشته تجربی است و البته بیشترین افت را در رشته تجربی داریم. 

جمالی افزود: در سال گذشته یک عدالت نسبی را اجرا کردیم و مقام سوم کشوری در هدایت دانش آموزان به سمت رشته کاردانش را کسب کردیم. 

این معاون آموزش و پرورش استان گفت: یکی از سیاست های اصلی آموزش و پرورش که مطابق سند تحول بنیادین و رهنمود مقام معظم رهبری بوده مهارت آموزی دانش آموزان و هدف از مهارت رسیدن به اشتغال است.

جمالی افزود: باید هنرستان ها را به سمت هنرستان تولیدی جهت دهیم و می‌دانیم که رشته ریاضی در استان تعطیل شده که این خبر بدی است زیرا رشته ریاضی زیر ساخت فنی یک کشور است.

این مسئول گفت: یکی از مشکلات کنونی در استان ما تبدیل مدارس نمونه به هیئت امنایی  است زیرا مدارس نمونه تاثیر زیادی در شکوفایی استعداد ها دارند و چه جایی بهتر از مدرسه نمونه ک استعداد دانش آموز را بشناسیم.

وی به موضوع کیفیت‌بخشی به آموزش هم اشاره کرد و گفت: در راستای کیفیت بخشی متوسطه دوم مسابقات علمی چهارشنبه آینده با بیش از هزار و دویست نفر شرکت کننده برگزار خواهد شد و در راستای ارتقای نمرات پایه دوازدهم آزمون شبه نهایی برگزار می‌کنیم و در امتحانات امسال سوالات از حالت حفظی به مفهومی و ترکیبی تغییر کرده است در کنکور دی ماه امسال سوالات مفهومی بود و ما برای تقویت بنیه علمی در اسفند و اردیبهشت آزمون شبه نهایی برگزار می‌کنیم. 

وی با بیان این که وضعیت میانگین نمرات دانش آموزان حال و روز خوشی ندارد گفت: همانطور که می‌دانید در کنکور شرایط متفاوت شده و سوالات مفهومی تر شده‌اند از رسانه ها می‌خواهم فقط خبر نزنند بلکه در آگاه سازی دانش آموزان تلاش  کنند زیرا تعامل رسانه با آموزش و پرورش می‌تواند کمک شایانی در روند آموزشی داشته باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول