اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  توپ و تور

تیم‌ملی بسکتبال؛ 6 باخت،‌ 5 برد/ آمار ضعیف، ارمغانی برای آسمان خراش‌ها!

تیم ملی بسکتبال از زمان حضور سعید ارمغانی در بازی‌های رسمی 6 باخت و 5 برد را تجربه کرده است.

تیم‌ملی بسکتبال؛ 6 باخت،‌ 5 برد/ آمار ضعیف، ارمغانی برای آسمان خراش‌ها!

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، تیم ملی بسکتبال کشورمان در حالی جواز حضور در جام جهانی 2023 را کسب کرد که عملکرد ضعیفی را در این رقابت‌ها به نمایش گذاشت و باید گفت این صعود هم به لطف استرالیا بود. 

در این رقابت‌ها و از 2 بازی آخر مرحله اول انتخابی، هدایت تیم ملی به سعید ارمغانی، مربی‌ای که حدود 20 سال از بسکتبال ملی ایران دور بود، سپرده شد. ارمغانی در همان بازی اول خود در قزاقستان و با وجود حضور حامد حدادی نتیجه را به این تیم واگذار کرد. در ادامه مقابل سوریه به برتری رسید و پس از آن راهی مسابقات کاپ آسیا شد.

در کاپ آسیا تیم ملی کار را خوب آغاز کرد و سه برد را در دور گروهی کسب کرد، اما در بازی حذفی  و در دیداری حساس مقابل اردن نتیجه را واگذار کرد و از رسیدن به یک چهارم نهایی هم بازماند.

بعد از کاپ آسیا تیم ملی با هدایت ارمغانی پنجره بعدی انتخابی جام جهانی را با پیروزی مقابل ژاپن آغاز کرد، اما در ادامه بازی‌های بعدی را مقابل استرالیا و چین شکست خورد. هرچند شکست مقابل استرالیا طبیعی به نظر می‌رسد، اما باخت در تهران مقابل چین و آن هم با حامد حدادی توجیه نداشت و کار صعود را سخت‌تر کرد.

در پنجره آخر هم با وجود برگزاری اردو در تهران و سفر چند روز زودتر به ژاپن و در حالی که انتظار می‌رفت تیم ملی نمایش خوبی مقابل ژاپن داشته باشد، اما سنگین ترین شکست خود را مقابل این تیم تجربه کرد تا کار صعود به بازی آخر کشیده شود.

آخرین مسابقه ارمغانی با تیم ملی در انتخابی جام جهانی مقابل چین بود که روز گذشته برگزارشد. تیم ملی در حالی نیمه اول را با برد پشت سر گذاشت، اما در پایان با 12 امتیاز اختلاف نتیجه را به حریفش واگذار کرد.

با این شرایط ارمغانی در این مدت 10 ماه در 11 مسابقه رسمی هدایت تیم ملی را برعهده داشت که 6 برد و 5 باخت را در کارنامه خود به ثبت رساند که این آمار نمی‌تواند جالب باشد و عملا تیم ملی عملکردی ضعیف به ارمغان آورده است.

به گزارش فارس،‌ به هرحال و با هر شرایطی بود تیم ملی به جام جهانی رسید و  سال آینده باید در این رقابت‌ها شرکت کند و آنچه ضروری است اینکه فدراسیون بسکتبال باید در بخش فنی به دنبال اقدامات جدی باشد و اگر نیازی به تقویت یا کادرفنی است که حتما هم هست، این کار را هرچه زودتر انجام دهد. بسکتبال ایران طی یکی دو سال گذشته از سطح اول آسیا فاصله گرفته و این موضوع نمی‌تواند برای جامعه بسکتبال و اهالی ورزش که روزی تیم ملی شان روی سکوی قهرمانی آسیا قرار می‌گرفت، خوشایند باشد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول