اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

مردم از پرواز بالگرد ها نگران نشوند

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت:تمرین امداد هوایی در کلانشهر تهران روز پنجشنبه در 22 نقطه تهران برگزار میشود.

مردم از پرواز بالگرد ها نگران نشوند

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، علی نصیری درخصوص تمرین امداد هوایی در تهران اظهار کرد: سومین تمرین امداد هوایی در کلانشهر تهران در زمان بحران با هدف ارتقاء سطح آمادگی و هماهنگی ارکان سیستم مدیریت بحران کلانشهر تهران روز پنج شنبه -۱۱ اسفندماه – با مشارکت بیش از ۱۵ سازمان و نهاد تخصصی در ۲۲ نقطه تهران برگزار می‌شود.

نصیری تصریح کرد: این تمرین براساس سناریو یک زلزله فرضی به بزرگای ۷ در مقیاس ریشتر در گسل شمال تهران طراحی شده و عنوان آن« تمرین امداد هوایی در کلانشهر تهران در زمان بحران» است.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به کارکردهای این تمرین افزود: تجهیز و بارگیری هواپیماهای بال ثابت و بالگرد؛ انتقال مسئولان و نیروهای واکنش سریع امدادی-انتظامی؛ انتقال خودروهای امدادی-انتظامی؛ انتقال و تخلیه مجروحین از منطقه؛ عملیات بارریزی هوایی، اسلینگ و انتقال تجهیزات؛ گشت هوایی با بالگرد برای فرماندهان؛ عملیات اطفاء حریق فرضی با استفاده از بالگرد؛ برپایی بیمارستان صحرایی و عملیات تریاژ و انتقال مجروحین و مصدومین از جمله کارکردهای پیش بینی شده و مورد انتظار این تمرین به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه این تمرین در چند نقطه از تهران برگزار خواهد شد، گفت: محل های برگزاری این تمرین مختلف است اما با توجه به اینکه شاهد پرواز بالگردها و هواپیماها خواهیم بود، مردم از پروازهای انجام شده در این روز نگران نشوند.

نصیری افزود: متولی این تمرین امداد هوایی سازمان پشگیری و مدیریت بحران شهر تهران است و از توان و امکانات لجستیکی و نیروی انسانی بیش از ۱۵ سازمان تخصصی از جمله سازمان مدیریت بحران کشور، سازمان هواپیمایی کشوری، هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران، نهاجا، سپاه - اداره هوا فضانیروی انتظامی، فرماندهی انتظامی تهران بزرگ (فاتب)، قرارگاه ثارالله (ع) وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، فرودگاه مهرآباد، فرودگاه سپهر، جمعیت هلال احمر استان تهران، سازمان اورژانس تهران ، سازمان صدا و سیما و سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران بهره گرفته خواهد شد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به برگزاری دو تمرین امدادهوایی در شهر تهران در سال‌های گذشته، گفت: امسال سومین مرحله از این تمرین را اجرا خواهیم کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول