اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

تغییر کاربری ساختمان های مسکونی و تجاری به انبار، غیرقانونی است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران، تغییر کاربری ساختمان های تجاری به انبار را غیرقانونی اعلام و خواستار برخورد با متخلفان شد.

تغییر کاربری ساختمان های مسکونی و تجاری به انبار، غیرقانونی است

به گزارش فارس، قدرت الله محمدی، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در یکصد و سی و یکمین جلسه شورا ضمن تسلیت به مناسبت شهادت شهید رضا دارابی در حادثه آتش سوزی ساختمان ۱۵۳ خیابان بهار، اظهار کرد: دیروز ساعت ۱۰:۲۰ با تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵، نیروهای سه ایستگاه به محل می رسند و پس از تخلیه ساختمان، اطفای حریق را آغاز می کنند.

وی افزود: سه طبقه منفی دپوی وسایل آتش زا بوده که هر ساختمان ۳۸۰ متر مربع مساحت داشته است؛ این ساختمان در دی ماه سال قبل حکم قضایی داشته و هفته قبل حکم جلب برای مالک صادر شده بود.
محمدی اظهار داشت: درجه حرارت به ۱۵۰ درجه افزایش یافت، نیروهای ما در این درجه یک دقیقه نیز دوام نمی آوردند و مدام گروه ها جابجا می شدند، تمام ساختمان های اطراف تخلیه شدند و سریعا دستگاه های لرزه نگار مستقر شدند تا هرگونه لرزه گزارش داده شود و بتوانیم آتش نشانان را تخلیه کنیم و همین باعث شد حادثه تلخ تری رخ ندهد.
وی با بیان اینکه اگر یک ساعت بیشتر طول می کشید ساختمان حتما فرو می ریخت، گفت: اجناس این ساختمان باید سریعا تخلیه و تخریب شود.
محمدی با بیان اینکه پس از خروج هر گروه آتش نشان حضور و غیاب صورت می گرفت، یادآور شد: یکی از آتش نشانان ما در چاهک آسانسور سقوط کرد و به شهادت رسید؛ متاسفانه طبقه منفی یک این ساختمان درب آسانسور نداشت و تخلف در اجرای آن صورت گرفته بود.
وی ادامه داد: روند شهادت آتش نشانان ادامه دارد، اتاق اصناف و اتحادیه ها و وزارت صمت و دستگاه های بیمه گر کجا هستند و چه وظایفی دارند؟ مصیبت های تهران را نباید تنها به دوش شهرداری انداخت، بیمه مرکزی باید جلوی بیمه این ساختمان ها را بگیرد.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه روزانه ۱۵۰ حریق در تهران رخ می دهد، گفت: باید هزینه مالکین ساختمان های پرخطر را بالا برد؛ یک سوم تهران از جنس این ساختمان هاست و  مناطق ۱۱، ۱۲ و ۱۵ به انبار تبدیل شده اند.
وی افزود: اگر دستگاه قضا محکم برخورد کند، قطعا شاهد حوادث کمتری از این دست خواهیم بود.
در ادامه مهدی چمران، رئیس شورا ضمن تسلیت مجدد برای شهادت شهید رضا دارابی و آرزوی اینکه این اتفاق پایان حوادث اینچنینی باشد، اظهار داشت: این تغییر کاربری هایی که انجام می شود، قانونی نیست، در نقاط مختلفی این انبارها وجود دارد چه در بازار و چه در مکان های دیگر از خانه های مسکونی به عنوان انبار استفاده می شود، در خیابان امین حضور هم شاهد چنین تغییر کاربری هایی هستیم که بارها در این باره هشدار داده شده است، از شهرداران منطقه در خواست می شود نسبت به این موضوع حساس تر باشند و در خصوص اقدامات انجام شده در این باره گزارش دهند تا بتوان به طرق قانونی مانع از آنها شد. 
وی ادامه داد: اقداماتی که در این باره انجام می شود، به نفع مردم و همه است فقط این نیست که به کمک شهرداری برویم، شهرداری به وظایف خود عمل می کند، آنها به جای کمک به شهرداری به قانون عمل کنند، اصناف، وزارت صمت و رفاه باید همه به صحنه بیایند و کار خود را انجام دهند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول