اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

۶۰ درصد متوفیان تصادفات درون‌شهری کردستان عابر پیاده هستند

رییس پلیس راهور کردستان ضمن اشاره به افزایش ۶ درصدی جانباختگان تصادفات درون‌شهری، گفت: ۶۰ درصد متوفیان تصادفات درون شهری عابر پیاده هستند.

۶۰ درصد متوفیان تصادفات درون‌شهری کردستان عابر پیاده هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، برزو مرادی پیش از ظهر امروز در جلسه راهبری تصادفات استان کردستان در سنندج اظهار کرد: برخی گره‌های ترافیکی سنندج ناشی از وجود تقاطع‌های غیرکارشناسی شده است که اگر برطرف شود بخش زیادی از مشکلات ترفیکی رفع خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برای هوشمندسازی معابر ردیف اعتباری وجود دارد که تاکنون اصلا استفاده نشده تا فرصت باقی است این ردیف بودجه‌ای باید احیا شود که شهردرای‌ها مقداری به لحاظ مالی دستشان باز شود.

رییس پلیس راهور کردستان با بیان اینکه در هرجایی که گره ترافیکی ایجاد شود وضعیت آن نقطه به لحاظ فرهنگ ترافیک مشکل دارد، تصریح کرد: باید بر روی اقدامات کوتاه‌مدت که هزینه زیادی ندارد در مراکز شهرستان‌ها معطوف شویم.

مرادی افزود: شهرداری‌ها به لحاظ مالی توان اجرای تقاطع‌های روگذر و زیرگذر ندارند اما روی اجرای اقدامات کوتاه‌مدت و کم هزینه باید بیشتر معطوف شویم.

رییس پلیس راهور کردستان در مورد تغییر ساعات کار ادارات و مدارس نیز، گفت: موافق اجرای این طرح نیستیم چرا که اجرای آن در بهمن ماه امسال به شدت مورد نارضایتی مردم قرار گرفت و موجب ایجاد ترافیک شدید شد.

دبیر شورای ترافیک استان کردستان هم در این جلسه با بیان اینکه سال قبل تعداد جان باختگان تصادفات دورن شهری ۵۰ نفر و امسال ۵۳ نفر بوده است که ۶ درصد افزایش داشته، تصریح کرد: برای سال جاری کاهش ۱۰ درصدی تصادفات هدف‌گذاری شده بود که محقق نشد و به جای ۳۲ نفر ۵۳ نفر جان باخته تصادفات داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ۶۰ درصد متوفیان تصادفات درون شهری مربوط به عابرین پیاده است، شهرداری‌ها موظف هستند نسبت به ایمن سازی گذرگاه‌های عابر پیاده مطابق با آیین نامه طراحی معابر شهری ابلاغی اقدام کنند.

دبیر شورای ترافیک استان کردستان افزود: با ایجاد و تصحیح بسیاری از تقاطع‌ها در شهرهای استان به خصوص شهر سنندج می‌توان گره ترافیکی موجود را حل کرد.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول