اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

«هدایت تحصیلی» به متوسطه اول می‌رود

مدیرکل آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش از انتقال هدایت تحصیلی از معاونت پرورشی به متوسطه اول در روزهای آینده خبر داد.

«هدایت تحصیلی» به متوسطه اول می‌رود

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، حمید یزدانی مدیرکل آموزش متوسطه اول در حاشیه برگزاری نخستین همایش ملی تجلیل از دبیران منتخب درس آمادگی دفاعی کشور در جمع خبرنگاران، درباره هدایت تحصیلی، اظهار کرد: این موضوع در معاونت پرورشی اتفاق می افتد نه معاونت آموزش متوسطه و اعظم کار آنجاست.

وی ادامه : وزیر آموزش و پرورش از ابتدای حضور در وزارت آموزش و پرورش یکی از دغدغه‌هایش همین بود که هدایت تحصیلی توسط معلمان این دوره اتفاق بیفتد. به جهت اینکه معلمان ۳۰ ساعت از این آموزش‌ها را با دانش‌‌آموزان ارتباط دارند و مشاورین حداقل زمان را با دانش‌آموزان ارتباط دارند پس یک معلم ریاضی توانایی دانش‌‌آموزان را بهتر می‌تواند متوجه شود تا به کدام شاخه برود.

یزدانی اضافه کرد: لذا این موضوع را در دستور کار قرار دادیم و بررسی های همه جانبه را انجام دادیم و ان‌شاءالله در روزهای آتی این اتفاق می‌افتد تا بتوانیم هدایت تحصیلی را با مشارکت معلمان در دوره متوسطه اول پیگیری کنیم که کل این مسؤولیت به دفتر متوسطه اول واگذار خواهد شد و در دستور کار ما قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: سه مأموریت شامل هویت یابی، استعداد یابی و هدایت تحصیلی داریم که یک خطا در ابتدای تغییر نظام در سال ۹۰ صورت گرفت و هدایت تحصیلی به معاونت پرورشی رفت. البته آنها هم همه تلاش خود را کردند و از هیچ فرصتی فروگذار نبودند. ولی خب دستشان از معلمان خالی بود. یعنی معلمان و مدیران زیر پوشش ما در معاونت آموزش متوسطه هستند و مشاور زیر مجموعه معاونت پرورشی است.

 مدیرکل آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: یکی از اقداماتی که انجام دادیم این است که تمام رشته‌های فنی و حرفه‌ای را به صورت اینفوگرافی در آوردیم؛ موشن گرافی‌های بسیار  فاخری تهیه کردیم و آموزش‌های بسیار مبسوط برای معلمان و سرگروه‌های آموزشی و دبیرخانه‌ها گذاشتیم یعنی گفتیم همه معلمان در هدایت تحصیلی نقش دارند؛  ۴۱ رشته در فنی و حرفه‌ای و ۱۶۰ رشته در کاردانش داریم و دانش‌آموزان می‌توانند در این رشته‌ها ادامه تحصیل بدهند.

یزدانی درباره برنامه‌های جبران کیفیت یادگیری نیز اظهار کرد: در دوران کرونا با شرایطی مواجه شدیم که دانش‌آموزان به کلاس درس نیایند. مسؤولان وقت تلاش کردند و سامانه شاد راه اندازی شد. معلمان پای کار آمدند که باید آنها را مدافع آموزش بنامیم و اکنون در پلتفرم شاد تمام موضوعات درسی سامان پیدا کرده است. معلمان هم در حال حاضر نباید فکر کنند که باید روی کتاب متمرکز شوند و از روش‌های مختلف چون مهندسی معکوس استفاده کنند.

وی ادامه داد: معلمان باید کتاب را به واسطه فیلم های آموزشی در منزل ارائه کنند و دانش‌آموزان باید بتوانند پرسش ها و کنجکاوی‌های خود را در کلاس مطرح کنند و پاسخ بگیرند.

مدیرکل آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: ما ابتدای سال طرح تثبیت و تعمیق و جبران یادگیری را اجرا کردیم که معلمان پای کار آمدند و نقاط ضعف درسی را شناسایی کردند و آموزش دادند. برای تابستان هم برنامه خوبی داریم که یکی از آنها برنامه مدرسه تلویزیونی است تا از اول مهر سال آتی با سنجش آغازین، نقاط ضعف را احصاء کنیم و ابتدای سال تحصیلی بدون مشکل، مباحث جدید را آموزش دهیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول