اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس  /  روایت روز

خط ویژه| استقبال رسانه‌های معاند از تطهیر اوباش مسلح توسط اصلاح‌طلبان/ ادعای مشترک حزب اتحاد ملت و رسانه‌های دشمن درباره بن‌بست سیاسی

رسانه‌های معاند در تهیه گزارش‌های میدانی با محدودیت مواجه هستند اما برخی رسانه‌های منتسب به جریان اصلاح‌طلب، این نقطه ضعف را پوشش داده و خواسته یا ناخواسته به عنوان یار داخلی این رسانه‌ها عمل می‌کنند.

خط ویژه| استقبال رسانه‌های معاند از تطهیر اوباش مسلح توسط اصلاح‌طلبان/ ادعای مشترک حزب اتحاد ملت و رسانه‌های دشمن درباره بن‌بست سیاسی

فارس پلاس؛ خط ویژه - خط ویژه، رصدی است روزانه از لابه‌لای روزنامه‌های داخلی و عملیات رسانه‌ای پایگاه‌های خبری رسانه‌های ضد انقلاب، در این رصد  برآنیم که بتوانیم خطوط مشترک میان بعضی از رسانه‌های داخلی و ضد انقلاب را بررسی و تحلیل کنیم.

*******

استقبال رسانه های معاند از تطهیر اوباش مسلح توسط اصلاح طلبان

بارها در این ستون به این مسئله اشاره کردیم که رسانه های معاند از جمله بی بی سی و اینترنشنال و صدای آمریکا و منوتو و...در تهیه گزارش های میدانی با محدودیت مواجه هستند اما برخی رسانه های منتسب به جریان اصلاح طلب، این نقطه ضعف را پوشش داده و خواسته یا ناخواسته به عنوان یار داخلی این رسانه ها عمل می کنند.

 

در جدیدترین نمونه، بی بی سی فارسی در مطلبی به نقل از روزنامه اعتماد نوشت:«حسین بروغنی،‌ پدر محمد بروغنی،‌ معترض محکوم به اعدام در ایران امیداور است « از این شب سیاه» بیرون بیایند و «برای همیشه اعلام کنند که حکم محمد من هم تغییر کرده و خانواده ما از این کابوس بیرون بیاید.» حسین بروغنی در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد می‌گوید فرزند ۱۹ ساله‌اش از هفت سالگی در کفاشی کار می‌کرد و «هیچ‌وقت بیکار نبود و می‌خواست زندگی خوبی برای خودش و خانواده‌اش بسازد.» او گفته «محمد همیشه رویا‌پردازی می‌کرد. رویای پیشرفت داشت و الان هم می‌دانم در زندان رویای آزادی می‌بیند.»

بی بی سی فارسی در ادامه نوشته است:«حسین بروغنی از مسوولان خواسته با این جوان‌ها همکاری کنند. حرف‌هایشان را بشنوند و خواسته‌هایشان را برآورده کنند.» محمد بروغنی به محاربه «از طریق کشیدن سلاح سرد قمه و حمله به همراه اوباش به فرمانداری پاکدشت و به آتش کشیدن فرمانداری و حمله به مامور دولت حین انجام وظیفه و مجروح شدن او» متهم شد و دادگاه حکم اعدام برای او صادر کرد. روز گذشته مدیر روابط عمومی دیوان عالی کشور از ارجاع پرونده محمد بروغنی به شعبه هم‌عرض دادگاه صادرکننده رای خبر داد.»

 

 

 

 

این خبر توسط دیگر رسانه های ضدایرانی از جمله اینترنشنال، منوتو و صدای آمریکا پوشش داده شده است.

این فضاسازی مشترک در حالی است که محمد بروغنی در نمونه‌ای از اقدامات آشوبگرانه خود در اغتشاشات پاکدشت در 30 شهریور سال جاری ضمن دنبال کردن یک نیروی حافظ امنیت در حالی که وی به شدت آسیب دیده است با قمه ضربه‌ای را به وی وارد می‌کند. نیروی حافظ امنیت در تشریح وحشی گری آشوبگران گفته بود:« ساعت ۷ شب بود که پس از دریافت ابلاغیه ماموریتی از سوی سلسله مراتب فرماندهی برای پیشگیری از اقدامات خرابکارانه در محل مورد نظر مستقر شدیم.در ادامه جمعیتی در محل شکل گرفت. در لحظه‌ای دیدم که تعدادی از افراد به سمت ما آمده و قصد حمله به ما را دارند.متهم« بروغنی» به همراه چند نفر دیگر دور من را گرفته و با در دست داشتن سلاح سرد قمه اقدام به وارد کردن چندین ضربه به بدن من کردند که برای دفاع، دست خود را بر روی سرم گرفتم.او به دستم ضربه زد که همین کار موجب پاره‌شدن تاندون‌های دستم شد. بعد از اینکه من را زدند پیراهن من را درآورده و می‌گفتند که برهنه اش کنید و فیلم می‌گرفتند.»

 

ادعای مشترک حزب اتحاد ملت و رسانه های دشمن درباره بن بست سیاسی

«علی شکوری راد» سخنگوی جبهه اصلاحات و عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت- اعضای حزب منحله مشارکت- در اظهارنظری، عدم پذیرش اصلاح از سوى حاکمیت را علت بن بست سیاسى موجود در کشور دانسته و تأکید کرده که برای خروج از این بن بست سیاسی نیازمند وفاق ملی هستیم.

 

بن بست در پیشبرد امور کشور در حوزه های مختلف و از جمله در مسائل سیاست داخلی، اقتصاد و سیاست خارجی، ادعایی است که به صورت مشترک از سوی افراطیون اصلاح طلب و جریان معاند مطرح می شود.

رهبر معظم انقلاب- 21 فروردین 1401- در دیدار مسئولین فرمودند:« انفعال به معنای احساس بن‌بست در امور، نقطه مقابل غرور و خطرناک است که دشمنان تلاش دارند با روش‌های گوناگون آن را در جامعه و در میان مسئولان القاء کنند که البته بر اساس وعده تخلف‌ناپذیر الهی، راه مقابله با این طراحی دشمن، «صبر» و «تقوا» است. صبر یعنی خسته نشدن و از میدان خارج نشدن، و تقوا نیز یعنی مراقب حرکت خود و دشمن بودن. امروز ناامید کردن مردم و القای حس بن بست در جامعه، جفا به مردم، کشور و انقلاب است.»

ایشان همچنین-26 بهمن 1401 - در دیدار با مردم آذربایجان شرقی فرمودند:«میگویند کشور دارد به قهقرا میرود! چه قهقرایی؟ چرا؟ بعضی گفتند که جمهوری اسلامی به بن‌بست رسیده؛ خب اگر ما به بن‌بست رسیده‌ایم، چرا دشمن این‌قدر خرج میکند که ما را به زمین بزند؟ خب ملّتی که، حکومتی که به بن‌بست رسیده، دیگر زمین زدنش که خرج نمیخواهد؛ خودش زمین میخورد. در دنیا میلیاردها دلار دارند خرج میکنند! بسیاری از کشورهایی که پولی دارند، ثروتی دارند و برخلاف جهت ملّت ایران حرکت میکنند، دارند خرج میکنند تا جمهوری اسلامی را منحرف کنند؛ به زبان هم می‌آورند، تصریح هم میکنند. چرا میکنند؟ اگر ما به بن‌بست رسیده بودیم، اگر ما داشتیم از پا می‌افتادیم ــ همان طور که بعضی‌ها میخواهند وانمود کنند ــ احتیاج نبود که آنها این‌همه پول خرج کنند».

پایان پیام/ ت 1336

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول