اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

صعود ۹ پله‌ای استان یزد در فضای کسب و کار

مشاور استاندار یزد در امور اقتصادی گفت:‌ استان یزد در آخرین ارزیابی فضای کسب و کار، با ۹ پله صعود، رتبه ششم را در بین استان های کشور به خود اختصاص داد.

صعود ۹ پله‌ای استان یزد در فضای کسب و کار

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، محمد زاده‌رحمانی صبح امروز در جمع برخی اصحاب رسانه استان حاضر شد و در خصوص وضعیت اقتصادی این استان،‌ اظهار کرد: علیرغم تاثیر پذیری بخش‌های اقتصادی استان از نوسانات نرخ ارز و تورم که در تهران رقم می‌خورد و محدودیت‌های تعریف شده در حوزه برق (در حین تابستان) و گاز (در پیک زمستانه)، محیط کسب و کار استان یزد بهتر از میانگین کشوری است و روند رو به رشد خود را ادامه می‌دهد.

وی افزود:‌ روند فزآینده اقتصادی استان یزد در حالی است که تاثیر منفی اعمال محدودیت‌های تامین برق و گاز که توسط دیسپانچینگ‌های ملی صورت می‌گیرد در استان‌های مولدی مانند یزد که بالای ۸۰ درصد از برق و گاز مصرفی خود را صرف تولید می‌کنند، به مراتب بیشتر از استان‌هایی است که مصرف گرا بوده و مصارف عمومی آنها بیشتر از مصارف تولیدی است.

مشاور استاندار یزد در حوزه اقتصادی گفت: بررسی گزارش ارزیابی استان در وضعیت محیط کسب و کار نشان می‌دهد وضعیت  استان یزد در ۲۰ مولفه از ۲۷ مولفه مورد ارزیابی، جایگاه مناسب تری را نسبت به میانگین کشوری دارد.

زاده رحمانی تصریح کرد: بر اساس این گزارش که توسط اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران منتشر می‌شود، استان یزد جزو پنج استانی بوده است که بهبود فصلی در فضای کسب و کار داشته و  رتبه استان در بین استان‌های کشور در فصل پاییز، در حالی رتبه ششم می باشد که فاصله آن با بهترین عملکرد به صورت مطلق تنها ۷ صدم واحد  و به صورت نسبی حدود یک درصد می باشد.  

وی با بیان این‌که رتبه استان در فصل بهار ۱۴۰۱، پانزده ام بوده که با ۹ پله صعود به رتبه ششم رسیده است، خاطرنشان کرد:‌ نتایج این بررسی نشان می دهد علی‌رغم فراز و نشیب های موجود در فضای کسب و کار کشور، یزد روند با ثبات و مناسبی را در شاخص فضای کسب و کار به خود اختصاص داده و همین ثبات نسبی و اهتمامی که برای تامین زیرساخت ها در استان وجود دارد، آن را به بهشت سرمایه گذاری در کشور تبدیل نموده است.

مشاور استاندار یزد در پایان تأکید کرد:‌ نتایج استانی باید با احتیاط کامل مورد استفاده و استناد قرار گیرد چون نتیجه این ارزیابی تنها برای ۵۳ نفر از فعالان اقتصادی عضو اتاق های بازرگانی، تعاون و اصناف استان یزد است.

پایان پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول