اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بوداپست: تحریم روسیه و ارسال سلاح به اوکراین، جنگ را متوقف نمی‌کند

وزیر خارجه مجارستان با بیان اینکه بوداپست حامی صلح در جنگ اوکراین است، گفت اینکه حمایت از صلح باعث شود که به حمایت از روسیه متهم شوید، بسیار آزاردهنده است.

بوداپست: تحریم روسیه و ارسال سلاح به اوکراین، جنگ را متوقف نمی‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «پیتر سیارتو» وزیر امور خارجه مجارستان که به آنکارا سفر کرده، امروز (دوشنبه) در نشست خبری مشترک با «مولود چاووش‌اوغلو» همتای ترکیه‌ای خود حاضر شد.

سیارتو درباره روابط مجارستان با ترکیه گفت: «ما ۱۰ تُن کمک برای [زلزله‌زدگان] فرستاده‌ایم و بیش از این هم ارسال خواهیم کرد. ما منابع انرژی خود را از طریق ترکیه تنوع می‌بخشیم. ما با ترکیه همبستگی، هماهنگی و همکاری داریم. امیدواریم بتوانیم صدای ترکیه در صلح اوکراین را منعکس کنیم».

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش شرط پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا را ارائه تضمین‌های محکم درخصوص حفظ حقوق اقلیت‌های قومی در شرق این کشور توصیف کرد.

وزیر خارجه مجارستان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا در صورت احیای حقوق مجارها در این کشور ممکن خواهد بود، توضیح داد: «چندان وارد جزئیات نمی‌شوم اما حفاظت از جوامع قومی یکی از اصول مهم اتحادیه اروپا است».

سیارتو درباره تقابل غرب با روسیه و حمایت از اوکراین در جنگ نیز اظهار داشت که افزایش تحریم‌های ضد روسی و ارائه هرچه بیشتر تسلیحات به کی‌یف، نمی‌تواند این درگیری را متوقف کند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی ادامه داد: «مسئولیت اصلی جامعه جهانی اکنون باید حفظ جان مردم باشد، زیرا نمی‌خواهیم مردم کشته شوند. چگونه این کار را باید انجام داد؟ تحریم؟ خیر! کمک تسلیحاتی؟ خیر! فقط صلح».

وزیر خارجه مجارستان با بیان اینکه بوداپست در سمت صلح و جهان ایستاده، افزود: «ناراحت‌کننده است که وقتی شما از صلح حمایت می‌کنید، فوراً به حمایت از روسیه متهم شوید. ما در طرف روس‌ها نیستیم. متاسفانه در شرایط کنونی، گفتگوی عقلانی برای حل و فصل اوضاع، غیرممکن نیست اما امید چندانی هم به آن نیست».

در همین نشست خبری چاووش‌اوغلو نیز با بیان اینکه سوئد به صورت کامل به تفاهمنامه مادرید برای پیوستن به ناتو عمل نمی‌کند، اما گفت که آنکارا نگاهی مثبت به درخواست فنلاند دارد. (جزئیات بیشتر)

 

 

پایان پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول