اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

پرداخت 6800 میلیارد تومان سود سنواتی به سهامداران در سال جاری

مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه از از پرداخت 6 هزار و 892 میلیارد تومان سود سنواتی متعلق به 31 میلیون سهامدار در سال جاری خبرداد.

پرداخت 6800 میلیارد تومان سود سنواتی به سهامداران در سال جاری

محمد باغستانی مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد سودهای سهام انباشته در شرکتهای سرمایه‌پذیر از سالهای قبل متعلق به سهام‌داران گفت: امسال بیش از 6800 میلیارد تومان سود سنواتی به سهامداران پرداخت شد. 

وی افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان هفته اول اسفندماه 6 هزار و 892 میلیارد تومان سود سنواتی متعلق به بیش از 31 میلیون سهامدار از سوی سمات با استفاده از اطلاعات سامانه سجام پرداخت شد.

به گفته مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، اطلاعات منتشر شده در مورد جزییات واریز مطالبات سنواتی سهامداران نشان می‌دهد که تا پایان هفته نخست اسفند ماه سال جاری، 314 ناشر، سود سنواتی 31 میلیون و 404 هزار و 958 سهامدار که شامل 6 هزار و 892 میلیارد و 192 میلیون تومان می‌شود را از طریق اطلاعات سامانه سجام توسط سمات واریز کرده‌اند.

 *پرداخت 65 هزار و 450 میلیارد تومان سود جاری

باغستانی همچنین یادآور شد: از ابتدای امسال تا پایان هفته ابتدایی اسفند ماه، 480 ناشر، سود جاری 57 میلیون و 382 هزار و 417 سهامدار را که شامل 65 هزار و 450 میلیارد و 452 میلیون تومان می شود را با استفاده از سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) پرداخت کرده‌اند.

وی درباره سامانه سجام گفت:‌یک سامانه زیرساختی برای شناسایی مشتریان جهت ورود به باشگاه بزرگ بازار سرمایه ایران است که تمام فعالان این بازار اعم از «سرمایه‌گذاران، مشتریان و مدیران نهادها» در این سامانه، فقط یک بار برای همیشه اطلاعات خود را در آن ثبت خواهند کرد و پس از احراز هویت حضوری و غیر حضوری قادر به دریافت خدمات مبتنی بر داده های تایید شده خواهند بود.

 بر  اساس این گزارش، از طریق این سامانه اطلاعات هویتی، شماره حساب، شماره موبایل، آدرس الکترونیکی و اقامت دایمی فرد ثبت می‌شود و از آن به بعد هیچ نهاد مالی نیازی به دریافت مجدد اطلاعات آن سهامدار را ندارد.

سهامداران می‌توانند با مراجعه به سایت www.Sejam.ir ثبت نام و احراز هویت سجام را به صورت الکترونیکی انجام دهند.

باغستانی درباره مزایای سجامی شدن گفت:‌«دریافت کد معاملاتی برای ورود به بازار سرمایه، دریافت سودهای جاری، سنواتی و سود سهام عدالت، امکان ورود به درگاه ذینفعان بازار سرمایه و استفاده از خدمات آن شامل میز خدمت الکترونیک، مشاهده و گزارش دارایی، دریافت گواهی سهام، لیست مجامع و برگزاری مجامع به صورت الکترونیک، گزارش سود های پرداخت شده، تاریخچه سود سهام عدالت و گزارش حق تقدم استقاده نشده» از جمله مزایای ویژه ثبت نام و احراز هویت در سامانه سجام به شمار می‌رود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول