اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

احیای کانون دانشجویی همیاران سلامت در دانشگاه‌ها

رئیس سازمان امور دانشجویان از احیای کانون همیاران سلامت برای ترویج زیست سالم دانشجویی در دانشگاه‌ها خبر داد.

احیای کانون دانشجویی همیاران سلامت در دانشگاه‌ها

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، هاشم داداش پور رئیس سازمان امور دانشجویان صبح امروز در مراسم اختتامیه اولین جشنواره ملی سلامت دانشجویان که در دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: سازمان امور دانشجویان و وزارت علوم در حوزه علمی سیاست گذاری می‌کند و یکی از اجزای آن بحث سلامت دانشجویان است و طبیعی است نقش سیاست گذاری خود را در جهت هدایت دانشگاه‌ها داشته باشند و در جهت مدنظر وزارت علوم هدایت کنند.

وی افزود: یکی از مسائلی که در حوزه مشاوره مورد توجه بود، بحث درمانی است و بیشتر به بحث درمانی توجه می‌شد تا پیشگیری. بر این اساس یکی از بحث‌های ما توجه از رویکرد درمانی به سمت رویکرد پیشگیری است. ما نباید صرفاً فقط به مشاوره بسنده کنیم و باید به تمام ابعاد سلامت توجه کنیم. در این صورت است که اثرگذاری آن بیشتر می‌شود.

داداش پور تصریح کرد: در این راستا و برای اینکه به موضوع سلامت توجه بیشتری شود نیاز بود نگرش در دانشگاه‌ها و ساختار آن تغییر کنند. در چنین فضایی بود که مقوله سلامت متولد شد و تمام دانشجویان را در سراسر کشور هدف قرار داد و یکی از اهداف ما در این راه این است که سواد سلامت را در جامعه و به ویژه دانشگاه‌ها افزایش دهیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان تأکید کرد: با توجه به اینکه مراکز مشاوره و سبک سلامت ما به تنهایی نمی‌توانستند این رویکرد را در میان دانشجویان ترویج دهند، برای همین نیاز بود یک نهاد واسطی شکل گیرد. برای همین کانون همیاران سلامت دانشجویان احیا و فعال شد و در کنار مراکز مشاوره زیست سالم دانشجویی را در میان دانشجویان ترویج می‌کند.

داداش پور گفت: مراکز مشاوره در دانشگاه‌ها فعال و پویا شده‌اند و هر دانشجویی با هر سلیقه‌ای زیر چتر نظام آموزش عالی قرار داشته و برای سلامت آن تلاش می‌شود تا زیست سالم دانشجویی در تمام کشور رواج یابد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول